توصیه های دندانپزشکی به مادران باردار

توصیه های دندانپزشکی به مادران باردار

اگر می خواهید دندان های سالمی در دوران بارداری داشته باشید بهتر است به برخی از توصیه های دندانپزشکان دقت کنید .در ادامه به برخی از شایع ترین مشکلات دندان‌ی در زنان باردار اشاره خواهیم کرد.

یکى از بزرگ‌ترین لذت‌هاى زن بودن، مادر شدن است اما این لذت، نگرانى‌ها و ترس‌هاى خودش را هم دارد. مثلا اینکه آیا مى‌توان در زمان باردارى به دندان‌پزشک مراجعه کرد؟در سال ٢٠١٣ انجمن آمریکایى زنان و زایمان، اعلام کرد که بررسى مرتب سلامت دندان‌ها در دوران باردارى ضرورى است و بى‌حسى موضعى، پر کردن سطحى، عصب‌کشى و حتى عکس‌بردارى با اشعه x خطرى ندارد. براساس اطلاعات جدید، استفاده از دستگاه‌هاى اشعه x دیجیتال، نسبت به دستگاه‌هاى معمولى، تا ٩٠ درصد اشعه کمترى تولید مى‌کنند.

با مراقبت از دهان و دندان در دوران باردارى، مى‌توان از بروز بسیارى از مشکلات و پیچیدگى‌هاى مربوط به باردارى و زایمان جلوگیرى کرد. البته بهتر است در صورت اورژانسى نبودن مشکل دندان، در سه ماهه اول باردارى به دندان‌پزشک مراجعه نکنید و فقط از پزشکتان بخواهید مشکلات دندان‌هایتان را اولویت بندى کند.

توجه به لثه نیز از دیگر مراقبت‌هاى دوران باردارى است. زیرا بر اثر تغییرات هورمونى، لثه‌ها بیشتر در معرض التهاب و بیمارى‌هاى لثه و حتى خونریزى قرار مى‌گیرند. طبق بررسى‌هاى آکادمى آسیب شناسى لثه در آمریکا، بین التهاب مزمن لثه در مادر و تولد نوزادان نارس و کم‌وزن رابطه‌اى وجود دارد. درنتیجه مراجعه به دندان‌پزشک، در طول دوران باردارى مى‌تواند از بروز بسیارى از خطرات احتمالى براى جنین جلوگیرى کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *