توصیه های مهم برای سفر رفتن دیابتی ها

توصیه های مهم برای سفر رفتن دیابتی ها

افراد دیابتی نسبت به دیگران به مراقبت بیشتری در حین سفر نیاز دارند آن ها در صورت کاهش قند خون سریعا باید مواد قندی مصرف کنند در صورتی که انسولین تزریق میکنند همراه بردن این دارو و توصیه به همراهان در مورد مکان این دارو از اهمیت بالایی برای حفظ سلامتی این افراد برخوردار است.

اگر مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید و می‌خواهید سفر ایمن و مطمئنی را تجربه کنید، پس حتما به این نکات توجه داشته باشید: به کسانی که همراه با شما سفر می‌کنند،‌ بگویید که مراقب شما باشند. نزدیکان و عزیزان شما می‌دانند که در مواقع اضطراری و خاص چطور رفتار کنند و می‌توانند از بروز مشکلات حاد جلوگیری کنند.

با این‌حال اگر با گروه یا توری سفر می‌کنید که با اعضای آن غریبه هستید، حتما به مسئول تور یا گروه بگویید که دیابت نوع ۲ دارید، علائم ناشی از کاهش قند خون را برای او توضیح دهید و بگویید که چگونه می‌توان با آن‌ها مواجه شد و درمان‌شان کرد. تغییرات زمانی را محاسبه کنید.

اگر سفر شما به کشورهای دیگر با تغییر در محدوده‌های زمانی همراه است، بهتر است که درباره زمان‌بندی مصرف داروهای دیابت نوع ۲ تجدیدنظر کنید. به خاطر داشته باشید که اگر به شرق می‌روید، روزها کوتاه‌تر می‌شوند، و اگر به غرب می‌روید، روزها طولانی‌تر. قبل از سفر به خارج از کشور حتما با پزشک درباره بهترین زمان مصرف داروها صحبت کنید تا بدانیدبا طولانی یا کوتاه شدن روزها باید چطور برخورد کنید. سطح قند خون را بیشتر بررسی کنید. اگر قصد دارید که غذاهای متفاوت و جدیدی بخورید، حتما سطح قند خون را ۹۰ دقیقه بعد از غذا خوردن بررسی کنید. با این کار بهتر می‌توانید تشخیص دهید که غذاهای در طول سفر چطور روی سطح قند خون شما تاثیر می‌گذارند و بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که باید مصرف داروها را چطور تنظیم کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *