توصیه های مهم برای پیشگیری از دیابت

توصیه های مهم برای پیشگیری از دیابت

دیابت عوارض جانبی زیادی برای بدنمان به همراه دارد و می تواند بدون هیچ علامتی و به یکباره بدنتان را درگیر خود کندبهتر است بدانید تست قند خون به صورت دوره ای برای هر فردی ضروری و مهم است اگر احساس تشنگی مکرر یا سوزش ادرار کردید بهتر است به این بیماری در بدنتان مشکوک شوید.

در سال ۲۰۱۰، ۲۸۵ نفر به دیابت مبتلا شدند. رقمی که معادل ۶/۶ درصد جمعیت بزرگسال جهان است. به گزارش بنیاد بین‌المللی کنترل دیابت، میزان ابتلا به دیابت روز به روز در حال افزایش است و در سال ۲۰۳۰، تعداد مبتلایان به ۴۳۸ میلیون نفر خواهد رسید. شما چطور؟ به دیابت مبتلا هستید؟ شاید مبتلا هستید و خودتان نمی‌دانید!

طی ۱۰ تا ۲۰ سال ابتدایی ابتلا به دیابت، این بیماری نه علامتی ایجاد می‌کند نه درد دارد به همین علت است که معمولا خیلی دیر تشخیص داده می‌شود. در افرادی که زمینه خانوادگی ابتلا به دیابت را دارند توصیه بر انجام آزمایش قند در دوران نوجوانی است و بعد از ۵۰ سالگی انجام سالانه تست قند ضروری به نظر می‌رسد. اما اگر اهل انجام آزمایش نیستید بهتر است بدانید تشنگی مکرر، تکرر ادرار، خستگی، کاهش وزن با وجود اشتهایبالا از علائم ابتلا به دیابت است که البته خیلی سریع و با شروع بیماری بروز نمی‌کند. بهتر است مراقب سبک زندگی و شیوه تغذیه خود باشید زیرا این بیماری نه تنها در کشورهای صنعتی بلکه در کشورهای در حال توسعه نیز به شدت شایع شده است. در کنار دیابت نوع ۲، دیابت نوع ۱ نیز در حال رشد است و سالانه افزایش ۳ درصدی دارد. این بیماری بین کودکان شایع‌تر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *