توصیه های پزشکان در افزایش سیستم ایمنی بدن

توصیه های پزشکان در افزایش سیستم ایمنی بدن

توصیه های پزشکان در افزایش سیستم ایمنی بدن
سیستم ایمنی بدن شما را از میکروب های بیماری زا محافظت می کند و باعث می شوند که کمتر به بیماری های مختلف مبتلا شوید. در ادامه برخی از روش هایی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند را بیان می کنیم.
خواب کافی داشته باشید و استرس را کنترل کنید: محروم شدن از خواب و استرس زیاد هورمون کورتیزول را افزایش می دهد که افزایش طولانی مدت آن باعث می شود عملکرد ایمنی بدن سرکوب شود.
اجتناب از دود تنباکو: مصرف تنباکو موجب تضعیف سیستم ایمنی پایه شده و خطر ابتلا به برونشیت و پنومونی را در همه افراد و عفونت گوش میانی در بچه ها را افزایش می دهد.
نوشیدن الکل کمتر: مصرف بیش از حد باعث کاهش سیستم ایمنی بدن و افزایش آسیب پذیری و عفونت ریه ها می شود.
خوردن مقدار زیادی از سبزیجات، میوه ها، آجیل ها و دانه ها: مصرف این خوراکی ها، مواد مغذی مورد نیاز سیستم ایمنی بدن شما را فراهم می کند. مطالعه در افراد مسن نشان داد که افزایش مصرف میوه و سبزی واکنش آنتی بادی به واکسن Pneumovax، که از استرپتوکوک پنومونی محافظت می کند را بهبود می بخشد.
مصرف پروبیوتیک را در نظر بگیرید: مطالعات نشان می دهد مصرف مکمل ها بروز عفونت های تنفسی و دستگاه گوارش را کاهش می دهند. نشان داده شده است که محصولات پنیر اسیدی باعث کاهش عفونت های تنفسی در بزرگسالان و کودکان می شود. پروبیوتیک ها نشان می دهند که گلبول های سفید خون را تحریک می کنند که به شما کمک می کند تا از بیمار شدن جلوگیری کنید. تحقیقات دانشگاه وین در اتریش نشان داد که مصرف روزانه ماست به اندازه مصرف قرص پروبیوتیک موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و ماست نیز منبع خوبی از کلسیم است، به طوری که دو برابر سود می برید.
انجام ورزش های ایروبیک: محققان دانشگاه کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا، دریافتند افرادی که فعال بوده اند در ماه های زمستان کمتر به بیماری مبتلا می شوند و در صورتی که بیمار می شدند مانند وقتی که آنها سرما می خوردند یا به برخی بیماری دیگر مبتلا می شدند، علائم کمتری داشتند و شدت بیماری آن ها کمتر بود.
حفظ رابطه جنسی: با توجه به مطالعاتی که از دانشگاه ویلکز در Wilkes-Barre، ایالات متحده آمریکا انجام شده است، رابطه جنسی منظم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، که نشان می دهد موجب افزایش سطوح ایمونوگلوبولین می شود، یک آنتی بادی در بدن که به مبارزه با سرماخوردگی و سایر ویروس ها کمک می کند.
دریافت برخی از اشعه ها: نور خورشید باعث تولید ویتامین D در پوست می شود. در تابستان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه (بدون کرم ضد آفتاب) کافی است. با این حال، در زمستان نور خورشید خیلی ضعیف است و غذاهای کمی حاوی این ویتامین هستند. سطح ویتامین D کم با افزایش خطر ابتلا به عفونت تنفسی همراه است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ در کودکان نشان داد که مصرف ۱۲۰۰ وات ویتامین D در روز، موجب کاهش خطر ابتلا به آنفولانزای A می شود. با این حال، مطالعه سال ۲۰۱۲ که شامل دریافت مکمل بزرگسالان مبتلا به سرطان کولون با ۱۰۰۰ واحد در روز بود، برای محافظت در برابر عفونت های تنفسی فوقانی اثبات نشد.
سیر مصرف کنید: سیر یک عامل ضد میکروبی وسیع و تقویت کننده ایمنی است. از آنجا که گرما یک عنصر فعال کلیدی را غیرفعال می کند، آن را قبل از مصرف به غذاها اضافه کنید.
مصرف قارچ های دارویی: یک مطالعه اخیرا نشان داد قارچ هایی مانند شیتاک و ماتیک و عصاره متمرکز شیتاکی عملکرد ایمنی را در زنان مبتلا به سرطان پستان افزایش می دهند.
مصرف گیاهان حمایتی ایمنی: اگر عفونت های مکرر را دریافت می کنید، گیاهان حمایتی ایمنی مانند جینسنگ آسیایی (Panax ginseng)، جینسنگ آمریکایی (Panax quinquefolius) یا Astragalus (A. membranaceus) را در نظر بگیرید.
خنده بهترین دوا است: خنده ضربان قلب شما را تقریبا به همان سطوحی انجام فعالیت های ورزشی می رساند و بدن شما را به شکل خوبی حفظ می کند. اما خنده همچنین به شما کمک می کند تا تنش و استرس را به عنوان یک عامل مهم در کاهش سطح ایمنی سیستم بدن شما است از بین ببرید. بنابراین یک فیلم خنده دار را تماشا کنیدو یا به یک نمایش کمدی بروید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.