توصیه های پزشکی برای کم کردن اضطراب

توصیه های پزشکی برای کم کردن اضطراب

 

اگر زیاد دچار استرس می شوید سعی کنید در خانه بابونه داشته باشید و دمنوش آن را میل کنید. برای  تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خونتان می توانید از این دمنوش کمک بگیرید. مواد غذایی حاوی ویتامین سی نیز کمک زیادی به رفع اضطراب و استرس شما میکنند.

خوراکی‌ها و غذاهای مختلف، از راه‌های مختلفی می‌توانند استرس را کاهش دهند؛ مثلا با افزایش میزان سروتونین، که نوعی ماده شیمیایی آرام‌بخش در مغز است. غذاهای دیگر می‌توانند کارتیزول و آدرنالین را کاهش دهند. یک رژیم غذایی سالم می‌تواند می‌تواند از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون، با تاثیرات استرس‌ها مقابله کند.

کربوهیدرات‌های پیچیده، باعث ترشح بیشتر سروتونین در مغز می‌شوند. برای برخوردار شدن از مزایای سروتونین، باید از کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کرد که زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند. غلات سبوس‌دار، ماکارونی‌ها و غلات صبحانه، انتخاب‌های مناسبی برای این کربوهیدرات‌ها هستند. این ماده می‌تواند با ایجاد ثبات در سطح قند خون بدن، احساس تعادل برای شما ایجاد کند.متخصصان تغذیه اغلب استفاده از کربوهیدرات‌های ساده مثل شیرینی‌ها و نوشابه‌ها را به‌اندازه تعادل توصیه می‌کنند. این ماده به‌سرعت هضم می‌شود و سروتونین زیادی تولید می‌کند. اما دوام تاثیر این نوع کربوهیدرات‌ها خیلی کم است و باید خیلی محدود از آن‌ها استفاده کرد.

پرتقال به‌خاطر ویتامین C خیلی زیاد، همه‌جا تاثیر مثبتی دارد. این ویتامین می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، میزان هورمون استرس را کاهش دهد و از زیاد شدن آن جلوگیری کند. طبق مطالعات انجام‌شده، مصرف ویتامین C برای افرادی که فشار خون بالا دارند، می‌تواند فشار خون و میزان کورتیزول را خیلی سریع‌تر به سطح طبیعی برگرداند. حتی مصرف پرتقال قبل از انجام یک کار پر استرس، مانع ترشح هورمون‌های استرس شود.

بابونه گیاهی بسیار موثر برای کاهش استرس می باشد. ماهیت آرام بخش و تسکین دهنده آن به عنوان یک مسکن بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. بابونه به شل شدن عضلات، رفع اضطراب و خواب بهتر کمک می کند.

برای مبارزه و درمان استرس شما می توانید روزانه ۴ فنجان از دمنوش بابونه بنوشید. برای تهیه این دمنوش، ۲ قاشق چای خوری بابونه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس مقداری عسل به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید و آن را بنوشید.

شما همچنین می توانید گل بابونه تازه یا چند قطره از اسانس بابونه به آب گرم اضافه کنید و به عنوان تسکین دهنده اعصاب مصرف نمایید.

شما حتی می توانید از این گیاه به عنوان مکمل نیز استفاده نمایید. برای انتخاب دوز مناسب با دکتر خود مشورت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.