تولید تستوسترون در بدن با برخی خوردنی های ساده

تولید تستوسترون در بدن با برخی خوردنی های ساده

می خواهیم در این بخش به خوردنی هایی اشاره کنیم که باعث تولید تستوسترون در بدن مردان می شوند. از جمله مواغذایی مفید در این زمینه می توانیم به  سیر و پیاز اشاره کنیم. اگر سطح هورمون تستوسترون در بدنتان کاهش پیدا کرده است پیشنهاد می کنیم از مصرف مواد غذایی پروتئینی غافل نشوید.

سیر و پیاز، از مهم‌ترین مواد غذایی برای افزایش سطح تستوسترون در بدن هستند. این مواد غذایی به تولید اسپرم‌های بیشتر و دارای کیفیت بهتر کمک می‌کنند. سیر و پیاز، هر دو، سطح هورمونی را در بدن افزایش می‌دهند که تولید تستوسترون را تحریک می‌کند. علاوه بر این، هر دوی آن‌ها حاوی میزان زیادی از فلاونوئیدها هستند که مانع از آسیب دیدن اسپرم‌ها می‌شوند.

استفاده از پروتئین بهترین گزینه‌های پروتئینی برای افزایش سطح تستوسترون بدین ترتیب‌اند: گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ. توفو، دانه‌ها و مغزهای خام نیز دارای پروتئین هستند. شما باید روزانه بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ گرم از این مواد غذایی مصرف کنید. با این‌حال، میزان ایده‌آل پروتئین مصرفی برای هر فرد،براساس سن، جنسیت و میزان فعالیت تعیین می‌شود. اگر به‌اندازه کافی از مواد غذایی غنی از پروتئین استفاده نکنید، بدن هم نمی‌تواند عناصر لازم برای ترشح تستوسترون را به‌وجود بیاورد و این وضعیت درنهایت منجر به کاهش سطح تستوسترون در بدن می‌شود. بنابراین، همواره مصرف پروتئین به‌میزان کافی را جدی بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *