تکمیل اعضای بدن جنین در هفته سی و نهم بارداری

تکمیل اعضای بدن جنین در هفته سی و نهم بارداری

هفته سی و نهم بارداری تکمیل اعضای بدن

در هفته سی و نهم بارداری تمامی اعضای بدن جنین تکمیل می باشد و در این هفته بقولی نوزاد ریده می باشد و کاملا آماده آمدن به این دنیا می باشد.

در این هفته کودک به وزن ایده‌آل ( عموما بین ۳ تا ۶ کیلو) و قد مناسب( ۴۵ تا ۵۵ سانت) برای تولد رسیده است. به اندازه‌ی کافی چربی جمع کرده تا پس از تولد نیز احساس راحتی نماید و جفت در این مراحل نیز همچنان به تامین پادتن‌ها و تغذیه‌ی مواد مغذی ادامه می‌دهد تا مانع از هجوم بیماری‌ها به کودک شود. چنانچه بتوان دزدکی سرکی به لحظات آخر پیش از تولد کشید، خواهید دید که سر او همچنان به لگن خاصره نزدیک است. بدن کودک شما یا مستقیما در وضعیت بالا به پایین است که حالت طولی خوانده می‌شود و یا در وضعیت زاویه‌دار قرار دارد که حالت مورب نام دارد. در راستای تلاش برای نگاه‌های دزدکی به وضعیت کودکی که به زودی متولد خواهد شد، چنانچه امکان دیدن سرش وجود داشته باشد، متوجه خواهید دید که سرش به سمت پایین و صورتش روبروی ستون فقرات شماست که این وضعیت متداول‌ترین حالت است. اما گاهی سر کودک به سمت بالاست اما صورتش به سمت شکم. این وضعیت پس سری یا جمجمه‌ی خلفی خوانده می‌شود. کودک شما ممکن است به یک طرف یا طرف دیگر تکیه داده باشد، مقصود این است که یا در سمت راست و یا چپ شکم جای گرفته است یعنی اینکه در خلف راست یا چپ قرار گرفته است.

او دیگر کاری در کیسه آمنیون ندارد. هر کاری که باید انجام می‌داد انجام شده و همه اعضای بدنش به اندازه کافی تکامل یافته‌اند و دیگر نیازی به ماندن او در اتاقک کیسه آب نیست. او چند هفته است که اسباب و وسایلش را جمع کرده و منتظر است تا به خانه جدیدش نقل مکان کند. او هم خسته شده و احتمالا غرهایی هم در دلش خواهد زد. حق دارد جایش تنگ و منتظر است تا رحم آمادگی خود را برای بیرون راندن او اعلام کند. جنینی با وزن حدود ۳ کیلو و ۵۰۰ گرم و قدی حدود ۵۰ یا ۶۰ سانتی زمان سختی را در رحم می‌گذراند. جفت هم این یار ۹ ماهه جنین الان طولی به اندازه ۵۵  و طولی به اندازه یک تا ۲سانتیمتر دارد.  او در هنگام بیرون آمدن جنین او را تنها نمی‌گذارد و همراه او بیرون می‌آید.

رحم شما به تدریج طی این هفته و هفته آینده برای زایمان آماده می‌شود و گردن رحم نرم‌ و باز می‌شود. دردهایی که معمولا شما تاکنون تحمل می‌کردید بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه بود، اما اکنون مدت زمان آن افزایش پیدا کرده است. اگر دردها بیشتر از یک دقیقه و هر بار به مدت ۵ دقیقه یکبار تکرار شوند احتمالا زمان آن رسیده تا بار خود را بر زمین بگذارید. بهتر است در این هفته‌ها حرکات جنین را کنترل کنید. اگر او به شدت تکان می‌خورد یا اینکه ناگهان آرام شده باید هرچه زودتر با پزشک تماس بگیرید و برای زایمان آماده شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *