جبران کمبودهای غذایی در خردسالان

جبران کمبودهای غذایی در خردسالان

برخی کمبودهای غذایی در اطفال باعث ایجاد سوء تغذیه و بروز مشکلات رفتاری در آن ها خواهد شد. برای پیشگیری از این امر بهتر است با مکمل های مختلف به جبران کمبودهای غذایی در فرزندتان بپردازید، این کودکان از بهره هوشی کمتری نسبت به دیگر همسالان خود برخوردارند. نتایج بررسی محققان در این زمینه را در اختیارتان قرار داده ایم .

محققان می‌گویند مصرف مولتی ویتامین‌ها و مولتی مینرال‌ها، بهترین گزینه ممکن است که می‌تواند به رفع بیش فعالی کمک کند. مطالعات و تحقیقات نشان داده رفتار و نمرات کودکان دبستانی که از مکمل‌های غذایی، هر چند به مقدار جزئی، استفاده می‌کنند، بهتر شد است؛ این موضوع بویژه در کودکانی که به نظر می‌رسید دچار کمبودهای غذایی هستند بیشتر به چشم می‌آید.

محققان دانشگاه کالیفرنیا طی یک تحقیق چهار ماهه، ۸۰ کودک دبستانی را به دو گروه تقسیم کردند؛ به دسته اول یک مکمل حاوی مولتی ویتامین دادند که تنها نیمی از نیاز روزانه آنها را تأمین می‌کرد و به دسته دوم پلاسبو داده شد. با این حال دسته اول در مقایسه با دسته دوم، ۵۰ درصد کمتردچار مشکلات انضباطی در مدرسه شدند. در مطالعه دیگری روی همان مکمل این بار بهره هوشی ۲۴۵ کودک اندازه‌گیری شد. بهره هوشی بیشتر کودکان با مصرف این مکمل تغییر محسوسی نکرد ولی بهره هوشی آن افرادی که به نظر می‌رسید دچار سوء تغذیه هستند، تا ۱۶ درصد بیشتر شد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *