جریان خون ضعیف و ابتلا به سکته مغزی

جریان خون ضعیف و ابتلا به سکته مغزی

آیا میدانستید جریان خون ضعیف در ناحیه پشت مغز از عوامل تاثیرگذار بر ابتلا به سکته مغزی به شمار می رود؟ انسداد رگ های خونی در نواحی مختلف مغز خطر بروز این عارضه افزایش خواهد داد. به هشدارهای پزشکی در این زمینه دقت کنید.

افرادی که سکته مغزی در ناحیه پشت مغزشان اتفاق افتاده و کاهش جریان خون در این ناحیه از مغزشان ادامه پیدا کرده است، با خطر بالای سکته مغزی دوباره در دو سال آینده مواجه هستند. اما محققان می‌گویند که جریان خون ضعیف در ناحیه پشت مغز، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید MRI قابل شناسایی است و شناخت نقاطی از مغز که جریان خون ضعیف دارند برای جلوگیری از سکته مغزی اهمیت زیادی دارد.

دکتر سپیده امین هنجنی، استاد دانشگاه ایلینوی در شیکاگو، می‌گوید: «انسداد در رگ‌های خونی همیشه به کاهش جریان خون بستگی ندارد. ممکن است انسداد وجود داشته باشد اما جریان خون هم عادی باشد. البته در صورتی که رگ‌های خونی مجاور قادر به جبران این ضعف باشند». در این مطالعه، ۷۲ بیمار مورد بررسی قرار گرفتندکه سکته مغزی در ناحیه پشت مغزشان اتفاق افتاده بود و حداقل ۵۰ درصد انسداد شریانی در این ناحیه از مغزشان وجود داشت. در نهایت مشخص شد ۲۵ درصد از کسانی که سکته مغزی کرده‌اند، کاهش جریان خون در ناحیه پشت مغز داشته‌اند. ضمن این‌که بعد از یک سال مشخص شد خطر سکته مغزی برای این افراد، ۵ برابر بیشتر از کسانی است که این مشکل را ندارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *