جزئیات آزمایش تستوسترون

جزئیات آزمایش تستوسترون

سطح هورمون تستوسترون را می توانید با آزمایش بررسی کنید. وقتی نتیجه آزمایش رسید میتوانید به نکات جالبی در این زمینه دت پیدا کنید. انواع تفسیرهای ازمایش تستوسترون را در این بخش در اختیارتان قرار داده ایم . پیشنهاد می کنیم به این مطلب به خوبی دقت کنید.

اگر آزمایش سطح تستوسترون داده‌اید، احتمالا با سه عنوان عدد روبه‌رو شده‌اید: کل، در دسترس و آزاد. هورمون‌ها مانند مسافران مترو مرتب در حال رفت و آمد هستند. آن‌ها در سیستم خون، گردش می‌کنند و زمانی که به محل انجام وظیفه خود رسیدند از کار می‌افتند. بیشتر اوقات تستوسترون، به چیز دیگری در خون متصل می‌شود که گلبول اتصال هورمونی جنسی (SHBG) نام دارد.

اما گاهی اوقات خودش را به ماده‌ای به نام آلبومین می‌چسباند و باز هم خیلی به ندرت، به تنهایی از طریق سیستم گردش خون در بدن گردش می‌کند. همانطور که از عنوان آن مشخص است، کلمه کل در جواب آزمایش نشان دهنده تمامی تستوسترون‌های موجود در بدن است چه متصل به گلبول‌های جنسی باشند چه متصل به آلبومین و چه تنها.

کلمه آزاد نشان‌ دهنده تعداد تستوسترون‌هایی است که به طور آزادانه در خون وجود دارند. کلمه در دسترس نیز مربوط به تعداد تستوسترون‌هایی است که به آلبومین متصل هستند. به طور کلی، حدود ۶۵ درصد از تستوسترون موجود در خون، به هورمون جنسی (SHBG) متصل است، ۳۰ تا ۴۰ درصد به آلبومین وصل است و حدود ۲ درصد به صورت آزادانه در خون در حال حرکت است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *