جسمی بدون بیماری با ورزش کردن

جسمی بدون بیماری با ورزش کردن

 

جسمی بدون بیماری با ورزش کردن
فعالیت بدنی منظم یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. اگر مطمئن نیستید که فعالیت بدنی خود را افزایش دهید، به دلیل اینکه از آسیب دیدن می ترسید، خبر خوب این است که فعالیت های هوازی با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، برای اکثر مردم به طور کلی امن است. حوادث قلبی مانند حمله قلبی در فعالیت بدنی که به آرامی شروع شده و در ادامه افزایش می یابد نادر است. اما خطر هنگامی افزایش می یابد که ورزش ناگهان خیلی فعالتر از حد معمول می شود. به عنوان مثال، اگر شما معمولا فعالیت بدنی زیادی نداشته باشید و سپس به طور ناگهانی فعالیت شدید انجام دهید، می توانید خود را در معرض خطر قرار دهید. به همین دلیل مهم است که به آرامی و به تدریج سطح فعالیت خود را افزایش دهید.
اگر وضعیت بیماری مزمن مانند آرتریت، دیابت یا بیماری قلبی دارید، با پزشک خود مشورت کنید تا دریابید که آیا وضعیت شما به هیچ وجه توانایی شما برای فعالیت را محدود نمی کند. سپس با پزشک خود مشورت کنید تا یک برنامه فعالیت بدنی مطابق با توانایی های خود داشته باشید. اگر وضعیت شما، شما را از انجام حداقل دستورالعمل ها باز می دارد، سعی کنید تا آنجا که می توانید آن ها را انجام دهید. مهم این است که شما از انجام ورزش اجتناب نکنید. حتی ۶۰ دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​برای شما مفید است.
کنترل وزن
اگر به دنبال داشتن وزن سالم هستید، رژیم غذایی و فعالیت بدنی نقش مهمی در کنترل وزن شما ایفا می کنند. هنگامی که بحث مدیریت وزن پیش می آید، افراد به شدت به میزان فعالیت بدنی که نیاز دارند متفاوتند. برای رسیدن به وزن ایده آل یا حفظ وزن سالم، ممکن است فرد نیاز به فعالیت بیشتری نسبت به دیگران داشته باشد.
شواهد قوی علمی نشان می دهد که فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند که وزن خود را در طول زمان حفظ کنید. با این حال، میزان دقیق فعالیت بدنی لازم برای انجام این کار روشن نیست، زیرا در بین افراد بسیار متفاوت است.
کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی
بیماری قلبی و سکته مغزی دو دلیل عمده مرگ در ایالات متحده است. اما پیروی از دستورالعمل های ورزشی و انجام فعالیت شدید یا متوسط هوازی به مدت ​​۲ ساعت و ۳۰ دقیقه می تواند شما را در معرض خطر پایین این بیماری قرار دهد. شما می توانید خطر بیشتر را با فعالیت بدنی بیشتر کاهش دهید. فعالیت بدنی منظم همچنین می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و سطح کلسترول را بهبود بخشد.
کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک
فعالیت بدنی منظم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک را کاهش دهد. سندرم متابولیک شرایطی است که در آن برخی از ترکیبات بیش از حد چربی در اطراف کمر، فشار خون بالا، کلسترول HDL کم، تری گلیسیرید بالا و یا قند خون بالا وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که میزان پایین این شرایط با یک دوره بین ۲ ساعت تا ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فعالیت های هوازی با شدت متوسط​​ در هفته مرتبط می باشد و هر چه فعالیت فیزیکی بیشتری انجام دهید، ریسک پایین تری خواهید داشت.
کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها
داشتن فعالیت جسمی، خطر ابتلا به دو نوع سرطان را کاهش می دهد: کولون و پستان. تحقیقات نشان می دهد که:
افراد فعال از نظر فیزیکی خطر ابتلا به سرطان کولون را کمتر از افرادی که فعال نیستند، دارند.
زنان فعال کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه نسبت به افرادی که فعال نیستند، قرار دارند.
کاهش خطر ابتلا به سرطان آندومتر و ریه
اگر چه تحقیق هنوز نهایی نشده است، برخی یافته ها نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان آندومتر و سرطان ریه ممکن است در افرادی که فعالیت بدنی منظم دارند، در مقایسه با افرادی که فعال نیستند، کمتر می باشد.
بهبود کیفیت زندگی
اگر شما جزء بازماندگان سرطان هستید، تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم نه تنها به شما در بهبود کیفیت زندگی کمک می کند، بلکه آمادگی جسمانی شما را بهبود می بخشد.
بهبود سلامت روحی
فعالیت بدنی منظم می تواند مهارت های تفکر، یادگیری و قضاوت شما را تا زمانی که مسن می شوید، حفظ کند. همچنین می تواند خطر افسردگی فرد را کاهش دهد و به شما در بهبود خواب کمک کند. تحقیقات نشان داده است که انجام ورزش های هوازی و یا ترکیبی از فعالیت های تقویت کننده ایروبیک و عضلانی ۳ تا ۵ بار در هفته به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه می تواند این مزایای سلامت روان را به شما بدهد. برخی از شواهد علمی نیز نشان داده است که فعالیت های بدنی پایین تر می تواند مفید باشد.
در نهایت اینکه مزایای سلامت فعالیت بدنی به مراتب بیشتر از خطرات صدمه دیدن است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *