جلوگیری از قرمزی و خارش پوست بعد از اپیلاسیون و از بین بردن موهای زیرپوستی

اپیلاسیون بدون التهاب و قرمزی پوست

کوتاه کردن، شیوکردن، اپیلاسیون این ها همه روش های آشنایی برای تمیز نگه داشتن بدنتان هستند. اما چرا؟ بخاطر بهداشت؟ انگیزه هر چه که باشد، بدون مو بودن، رسمی است که قدمتش به زمان تمدن مصریان باستان بر می گردد. گفته می شود، این سنت فرهنگی همگانی در واقع ریشه در نیاز بیولوژیکی ندارد. بدلیل اینکه شما شستشو می کنید، پاکیزگی یک توجیه علمی مشروع نمی باشد.

جلوگیری از قرمزی و خارش پوست بعد از اپیلاسیون
جلوگیری از قرمزی و خارش پوست بعد از اپیلاسیون

درحقیقت، بعضی از ارایه دهندگان مراقبت سلامت پزشکی استدلال می کنند که مو عملکرد محافظتی برای بیرون راندن باکتری، ویروس ها، و محرک ها از بدن ما دارد.

با این وجود، این موضوع، خانم ها را از وکس کردن باز نمی دارد، و ضروری است که متوجه شوید با پوستتان چه کار می کنید. اینکار ذاتاً پروسه آزاردهنده ای است، که باعث ایجاد التهاب، خارش، و قرمزی می شود زیرا مو را مستقیما از ریشه می کنید. بعلاوه، شما به سد دفاعی پوست، آسیب می رسانید و خود را مستعد موهای زیرپوستی آزار دهنده می کنید.

این ۵ ترفند را به خاطر بسپارید

۱- لایه برداری کنید: چند روز پیش از قرار وکستان، لایه برداری کنید، بنابراین می توانید هر پوست مرده ای را، برای کاهش احتمال موهای زیرپوستی، از بین ببرید.

۲- ملایم باشید: با یک پاک کننده ملایم و PH خنثی، پوست خود را پیش از وکس بشویید تا سطح پوست را از هرگونه تحریک احتمالی خلاص کند و پایه فولیکول مو را نرم کند. آب ولرم عالی عمل می کند.

۳- از شیو کردن بپرهیزید: جدا، این کار را نکنید. مو احتیاج دارد حداقل ۶۰ میلیمتر برای اینکه موم آن را بگیرد، بلند شده باشد.

۴- لمس نکنید:
هنگامی که وکس شده اید، از لمس پوست، استفاده از لوسیون و کرم های معطر و لایه برداری تا ۲۴ ساعت بعد بپرهیزید.

۵- تسکین دهنده ای پیدا کنید:
از مقدار کمی کرم کورتیزون برای کاهش هر گونه التهاب، خارش، و قرمزی که بعد از آنکه کارتان تمام شد پیش می آیند، استفاده کنید. / فیتنس مگزین


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *