جین سینگ و مزایای استفاده از آن

جین سینگ و مزایای استفاده از آن

جین‌سینگ گیاهی سرشار از خاصیت های بیشمار است که می تواند در زمینه درمان مشکلات جنسی و روحی به شما کمک کند. برای رفع مشکلات پوستی و اختلالات ناشی از کهولت سن می توانید از جین سینگ استفاده کنید. درادامه با مزایای استفاده از این گیاه آشنا شوید.

جین‌سینگ گیاهی است چندساله به بلندی تا ۸۰ سانتی‌متر، دارای برگ‌هایی مشتمل بر پنج برگچه نوک‌تیز دندانه‌دار، که دو برگچه پایینی کوچک‌تر از بقیه هستند.

۲- جین‌سینگ احتمالا پرمصرف‌ترین گیاه دارویی در طب سنتی است و نقش مهمی در فروشگاه‌های محصولات گیاهی دارد. انواع مختلف جین‌سینگ بیش از دو هزار سال است که در پزشکی استفاده می‌شود. نام پاناکس به معنای «شفابخش کل» از کلمه یونانی گرفته شده و خواص آن، مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است.

۳-ریشه جین‌سینگ از قدیم برای درمان ضعف و ناتوانی، تصلب شرائین، بیماری‌های خونی و خونریزی، کولیت و دردهای ناشی از کهولت، سرطان و اختلالات پیری به کار می‌رفته است.

۴- مدارکی گزارش شده که نشان می‌دهد ریشه جین‌سینگ از خواصی مانند تقویت عمومی بدن، افزایش توانایی ذهنی و فیزیکی، حفاظت از بدن در برابر دیابت‌های آزمایشی، پریشانی عصبی، بیماری اشعه و برخی از انواع سرطان برخوردار است.

۵- امروزه استفاده آن برای کاهش استرس،به علت داشتن ترکیبات ساپونینی رایج است.

۶- پژوهش‌های کلینیکی جدید روی جین‌سینگ، تحریک‌کننده سیستم ایمنی، سنتزپروتئین در بدن، افزایش قدرت ترشح غدد داخلی، کاهش قند خون، کاهش کلسترول سرم، ضدسموم، محافظت کبد و محافظت از آثار زیان‌بار اشعه‌ها است.

۷- اثرات جین‌سینگ برحسب گونه، قسمت مورد استفاده ریشه، سن، محل رویش گیاه، روش تهیه فرآورده، نوع غیرپرورشی یا کشت‌شده و عوامل دیگر متفاوت است. در بسیاری از موارد،مواد مؤثر بد و خوب را مخلوط می‌کنند.

۸- جالب اینکه ترکیبات موجود در این گیاه گاه دارای اثرات متضاد هستند؛ مثلا جین‌سنوزید Rgi بالا برنده فشار خون و اعصاب مرکزی اثر افسردگی را دارد.

۹- این دارو برای درمان بیماری‌ها در طب مدرن نیست و بیشتر جهت پیشگیری مصرف می‌شود.

۱۰- مصرف مقادیر زیاد آن باعث بی‌خوابی، سردرد، استفراغ، درد پستان، عصبانیت، اسهال به خصوص هنگام صبح، افزایش فشار خون، راش‌های پوستی و پریود سنگین می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *