حالت تهوع و استفراغ پس از شیمی درمانی

 حالت تهوع و استفراغ  پس از شیمی درمانی

شیمی‌درمانی عوارض جانبی فراوانی برای بیماران دربردارد و میتواند باعث بروز حالت تهوع و استفراغ در این افراد شود. انجام دادن الکترواکوپانکچر و در پیش گرفتن برخی پرهیزات غذایی در این زمینه به این افراد کمک خواهد کرد.

اگر مبتلا به سرطان باشید، شیمی‌درمانی می‌تواند به نجات دادن جان شما یا طولانی کردن عُمرتان بعد از ابتلا به سرطان کمک کند. با این‌حال، شیمی‌درمانی با عوارض جانبی همراه است و این عوارض می‌توانند برخی افراد را واقعا آزار بدهند. حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از بیمارانی که از شیمی‌درمانی استفاده می‌کنند، با حالت تهوع و استفراغ مواجه می‌شوند. برخی داروهای شیمی‌درمانی بیشتر از داروهای دیگر، چنین حالت‌هایی را به وجود می‌آورند.

برای مثال، سیس‌پلاتین (Cisplatin)، می‌تواند باعث حالت تهوع و استفراغ در همه افراد شود. با این‌حال، پزشک می‌تواند داروهایی به‌منظور کاهش حالت تهوع و استفراغ برای بیماران تجویز کند. حتی مطالعات نشان داده‌اند که الکترواکوپانکچر می‌تواند به درمان چنین علائمی کمک کند. بنابراین می‌توانید از پزشک درخواست کنید که در صورت امکان،شما را به پزشکی معرفی کند که توانایی انجام دادن الکترواکوپانکچر را داشته باشد. علاوه بر این، اگر احساس می‌کنید که استفاده از غذاهای چرب یا معطر شما را مریض می‌کند، بهتر است آن‌ها را کنار بگذارید. اگر بوی پخت‌وپز غذا شما را آزار می‌دهد، اجازه دهید که شخص دیگری آشپزی کند و حتما از آشپزخانه دور بمانید. شیمی‌درمانی می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که سلول‌های سفید خون کمتر تولید شوند و این حالت یعنی افزایش خطر ابتلا به عفونت‌ها. مهم‌ترین راهی که می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها کمک کند، رعایت کامل اصول بهداشتی است. برای از بین بردن میکروب‌ها، باید به شستن دست‌ها اهمیت بیشتری بدهید، خصوصا بعد از دستشویی رفتن و قبل از غذا خوردن. ضمن این‌که باید از جمعیت‌های خیلی زیاد فاصله بگیرید. جویدن یا دست‌کاری کردن ناخن‌ها نیز در این شرایط واقعا برای شما مضر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.