حبوبات منبع مفیدی برای پروتئین هستند

حبوبات منبع مفیدی برای پروتئین هستند

اگر به دنبال منبع سالمی برای دریافت پروتئین میگردید پیشنهاد می کنیم با مصرف حبوبات همراه شوید چون منبع مفیدی برای پروتئین هستند. از جمله بهترین منابع پروتئین نیز می توانیم به مرغ،ماهی و تخم مرغ نیز اشاره کنیم. پروتئین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با پوکی استخوان مفید است.

اگر می‌خواهید پروتئین مرغوبی از منابع غیر حیوانی دریافت کنید، مصرف حجم متناسبی از حبوبات را در برنامه غذایی‌تان فراموش نکنید. بهتر است بدانید که حدود ۱.۵ فنجان حبوبات، بیشتر از ۱۰۰ گرم استیک، پروتئین دارد. حبوبات علاوه بر پروتئین، مقادیر بسیار مناسبی از فیبر را هم در خود جای داده است که به‌خاطر همین ویژگی می‌تواند هم مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه دارد و هم باعث کاهش چربی بد یا LDL خونتان بشود. لبنیات کم‌چرب،گزینه مناسب دیگری برای دریافت پروتئین و کلسیم در کنار یکدیگر است. شیر، پنیر، ماست و حتی دوغ‌های غلیظ و کم‌نمک، هم کلسیم و پروتیئن کافی به بدنتان می‌رسانند و هم باعث حفظ سلامت قلبی و عروقی‌تان بشوند. اگر می‌خواهید پروتئین همراه با چربی کمتر هم در طول روز دریافت کنید، مصرف غلات کامل را هم فراموش نکنید. غلات کامل یا سبوس‌دار، علاوه بر پروتئین، فیبر بالایی هم دارند و کمترین حد قند و چربی را به بدنتان می‌رسانند.

برای انتخاب پروتئین گزینه های زیادی وجود دارد و همین گاهی اوقات کار را سخت می کند تا متوجه بشویم کدامیک از آنها به شما کمک می کنند تا بیشترین عضله را بسازید. اینجا راهنمای بهترین انتخاب را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید برای رژیم غذایی خود انتخاب کنید.

پروتئین برای هر بدنسازی یک ترکیب بسیار ضروری است. اگر می خواهید عضلات خود را افزایش بدهید یا اینکه همین عضلاتی را که دارید حفظ کنید، شما محتاج پروتئین هستید. شما باید به بدن بهترین پروتئین ها را برسانید و این خود مستلزم آن است که بهترین ها را بشناسید.

وقتی صحبت از بهترین منابع پروتئین می کنم صرفاً منظور داشتن بیشترین گرم از نظر پروتئین نیست! بلکه مزایای جانبی است که شما با مصرف این منابع برای ساخت عضلات بدست خواهید آورد.

اهمیت پروتئین از اسم آن مشخص است. در زبان یونان باستان «Protos» به معنای «اساسی، ضروری و اولیه» می‌باشد. در واقع پروتئین‌ها برای پیشبرد عملکردهای سلولی لازم و ضروری‌اند.

پروتئین‌ها تنها منبع ازت بدن انسان هستند و برای ادامه‌ی زندگی لازم هستند. پروتئین‌ها از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند. در بین این اسیدهای آمینه، ۸ نوع اسید آمینه وجود دارد که بدن قادر به ساخت آن‌ها نیست. این‌ها را «اسیدهای آمینه‌ی ضروری» می‌گویند و باید از طریق مواد غذایی تأمین شوند.

پروتئین‌ها در ساخت و احیای سلول‌های پوستی، استخوان‌ها، عضلات، موها و ناخن‌ها نقش دارند. به مدد پروتئین‌هاست که بدن ما می‌تواند از خود در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها محافظت کند. در واقع وجود پروتئین‌ها برای عملکردهای بیولوژیکی بدن ما لازم است و کمبود آن باعث بروز احساس خستگی می‌شود، تمرکز را پایین می‌آورد و قدرت سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد. کودکان نیز به این ترکیبات نیاز دارند تا به خوبی رشد کنند و این نیاز را از شکم مادر با خود دارند


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.