حرکات ورزشی پس از تولد فرزند

حرکات ورزشی پس از تولد فرزند

تازه مادران غالبا پس از تولد فرزندشان می خواهند ورزش و فعالیت های ورزشی را آغاز کرده و به سرعت به تناسب اندام دست یابند. همه مفصل‌های بدن آنها نیاز به بازیابی و آماده سازی دارند چون در طول ۹ ماه بارداری در حالت استراحت به سر برده اند.

تازه‌مادرانی که می‌خواهند سریع‌تر به زندگی فعال برگردند و تناسب اندام برای‌شان اهمیت دارد، باید درک بهتری نسبت به تغییرات مفصلی خودشان داشته باشند. متخصصان معتقدند که این افراد قبل از فعالیت‌های پس از زایمان، باید اطلاعات بیشتری درباره نقش هورمون ریلاکسین در بدن کسب کنند. نقش این هورمون که تقریبا در هفته دوم بارداری ترشح می‌شود،

این است که رباط‌های اطراف لگن را نرم‌تر کند و بدن را برای فعالیت آماده سازد. با این حال، اثرات این هورمون نمی‌تواند به یک منطقه مجزا از بدن محدود شود. درواقع، ثبات و حالت طبیعی همه مفصل‌های بدن تحت تاثیر هورمون ریلاکسین قرار می‌گیرند. هورمون ریلاکسین می‌تواند تا ۵ ماه در بدن مادران باقی بماند.

حتی این زمان برای مادران شیرده بیشتر است. با توجه به همین نکات، تازه‌مادران باید ورزش‌هایی را انتخاب کنند که به حرکات سخت و سنگین نیازی ندارند. فعالیت‌های ورزشی کششی یا بلند کردن وزنه، اصلا برای آنان مناسب نیست، چون وزن غیرقابل تحملی را به مفصل‌های آنان تحمیل می‌کند. متخصصان از پیاده‌روی به‌عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای شروع فعالیت‌هایبدنی پس از زایمان یاد می‌کنند. حرکت دوباره اندام‌های بدن، یکی از مزیت‌های پیاده‌روی است، اما بیرون آمدن از خانه فواید دیگری هم دارد. هوای تازه، سطح انرژی را در بدن بالاتر می‌برد، خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد و علاوه بر این‌که به هضم بهتر کمک می‌رساند، سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کند. بنابراین، تازه‌مادران روزانه باید حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در هوای آزاد پیاده‌روی کنند تا زودتر به زندگی فعال برگردند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *