حشیش چه تاثیری بر مغز دارد؟

حشیش چه تاثیری بر مغز دارد؟

تاثیرات حشیش بر مغز

در مطلب زیر در مورد تاثیرات بیشمار حشیش بر مغز صحبت شده است حشیش تاثیرات بسیار سویی بر مغز ایجاد می کند که باعث نابودی مغز و اختلال در مغز می گردد.

طبیعت و اثرات بیش از ۶۰ درصد کانابینوئیدهای موجود در حشیش، هنوز تا حد زیادی ناشناخته است. با این‌حال، مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر روان‌گردانی که تا کنون در حشیش شناسایی شده است، همان THC است. THC و کانابینوئیدهای موجود در حشیش با کانابینوئیدهایی که در بدن تولید می‌شوند،

شباهت دارند. این کانابینوئیدهای درون‌زا مثل انتقال‌دهنده‌های عصبی خاصی عمل می‌کنند که پیام‌های شیمیایی را بین سلول‌های عصبی در سراسر سیستم عصبی جابه‌جا می‌کنند. انتقال‌دهنده‌های عصبی روی نقاط خاصی از مغز مثل حافظه، توان تفکر، قدرت تمرکز، کنترل حرکت، تنظیم هماهنگی،

زمان‌بندی ادراک و حتی لذت تاثیر می‌گذارند. همین گیرنده‌ها نسبت به THC نیز واکنش نشان می‌دهند که می‌تواند روی عملکرد طبیعی مغز تاثیر بگذارد و آن را مختل کند. THC روی هیپوکامپ مغز و قشر اوربیتوفرونتال نیز تاثیر منفی می‌گذارد که وضعیت شکل‌گیری حافظه و هوشیاری را کنترل می‌کنند.

THC روی عملکرد مخچه و بازال گانکلیا نیز تاثیر منفی می‌گذارد و شدیدا تعادل، تنظیم هماهنگی و زمان‌بندی واکنش‌ها را مختل می‌کند. به همین دلیل است که فعالیت‌هایی مثل رانندگی، کار کردن با ماشین‌های سنگین و شرکت کردن در فعالیت‌های ورزشی یا بدنی سنگین، می‌تواند برای افراد معتاد به حشیش واقعا خطرناک باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.