حمله‌های قلبی در سنین جوانی

برای پیشگیری از شدت یافتن مشکلات قلبی بهتر است سیگارکشیدن را ترک کنید، ریسک حمله های قلبی سلامتی افراد جوان را تهدید میکند برخی معتقدند حمله های قلبی در سنین بالا اتفاق می افتد در صورتی که با افزایش کلسترول خون و استعمال دخانیات این عارضه در جوانان نیز افزایش پیدا کرده است.

در یک مطالعه بر روی بیش از ۷ هزار خانم زیر ۴۵ سال مشخص شد که ابتلا به دیابت در سنین کم‌تر از ۴۵ سال می‌تواند خطر حمله‌های قلبی را تا ۶ برابر افزایش دهد. ضمن این‌که در این مطالعه مشخص شد که سیگار کشیدن حتی از افزایش سن برای خانم‌ها و به‌خصوص خانم‌های جوان خطرناک‌تر است.

این مطالعه در کنگره سالانه انجمن قلب اروپا ارائه شده استو سرپرست این لهستانی این مطالعه می‌گوید: «بیماری‌های قلبی-عروقی اغلب در بین افراد سالمند اتفاق می‌افتد، اما چندین سال است که این بیماری‌ها در بین جوانان هم شایع شده است». بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیش از ۵۲ درصد مرگ‌ها بر اثر بیماری‌های قلبی‌-عروقی در بین زنان اتفاق می‌افتدو این رقم رو به افزایش است.

حتی بیشتر از ۱ درصد همه حمله‌های قلبی در جهان،‌ متعلق به خانم‌های جوان است که رقم نگران‌کننده‌ای به شمار می‌رود. این مطالعه نشان می‌دهد که حتی فشار خون بالا تا ۴ برابر و کلسترول بالا تا ۳ برابر خطر حمله‌های قلبی را در بین خانم‌های جوان افزایش می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.