خواص شگفت انگیز دارچین برای سلامت

خاصیت شگفت انگیز دارچین بر سلامت

خاصیت شگفت انگیز دارچین بر سلامت
دارچین برای حدود هزاران سال در مصر باستان بسیار ارزشمند است و برای درمان سرفه، گلودرد و درد مفاصل استفاده می شود.

بیشتر تحقیقات مدرن نشان می دهد که این ادویه خوشمزه دارای مزایایی فوق العاده برای سلامتی است. قبل از شروع به بحث در مورد برخی از اطلاعات مهم شما باید بدانید.

دو نوع مختلف دارچین وجود دارد:
Cinnamomum verum، بیشتر به عنوان دارچین سیلان شناخته شده است.
Cinnamomum aromaticumهمچنین Cassia یا دارچین چینی نامیده می شود.
دلیل این که شما باید دو نوع مختلف را بدانید این است که دارچین حاوی کومارین است که با آسیب کبدی ارتباط دارد.

دارچین سیلان دارای کومارین بسیار کمتری نسبت به دارچین چینی است. بنابراین قبل از شروع یک دارچین، مطمئن باشید که نوع سیلان را خریداری می کنید. علاوه بر طعم و مزه، در اینجا مزایای بزرگ استفاده از دارچین بیان شده است.


کنترل قند خون

مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد دارچین به کسانی که مشکلات انسولین دارند کمک می کند.

دارچین برای افرادی که دارای دیابت نوع ۲ هستند، بسیار محبوب است. اگر می خواهید این گزینه را به جای دارو تجویز کنید، با پزشک خود صحبت کنید.


از بین برنده قوی بو

روغن برگ دارچین خنثی کننده قوی بو است که باکتری ها را می کشد و بوی بد آنها را از بین می برد.

با اضافه کردن ۲ تا ۵ قطره روغن دارچین مخلوط با آب و قرار دادن در یک تهویه، بعد از چند دقیقه شما متوجه می شوید همه بوها از بین رفته اند.

از آنجایی که دارچین نیز دارای خواص ضد باکتری است، شما می توانید همان مقدار را به یک بطری اسپری اضافه کنید و با اسپری کردن آن در اطراف آشپزخانه، قوطی های زباله، توالت، حتی در ماشین خود به حذف این بوهای ناپاک اقدام کنید.


کاهش درد مفاصل

بسیاری از افراد وقتی که چای دارچین را دو بار در روز می خورند، درد آرتریت خود را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

هنوز هم دیگران ادعا می کنند که ماساژ مبتنی بر روغن دارچین به آن ها کمک می کند.

مطالعات نشان داده اند که دارچین دارای سطوح بالای منگنز است که بدن برای ساخت استخوان ها و سایر بافت های همبند از آن استفاده می کند.


کمک به IBS

سندرم روده تحریک پذیر دارای نشانه های ناراحت کننده ای است و ممکن است روغن دارچین بتواند برخی از املاح را تامین کند.

دارچین باکتری را از بین می برد و در واقع می تواند دستگاه گوارش را درمان کند.

کسانی که دارای گرفتگی های معده و یا دیگر ناراحتی ها هستند باید ۲ یا ۳ فنجان چای دارچین را برای کاهش علائم خود بنوشند.


ضد قارچ

روغن دارچین مشکل شما را برطرف می کند. آن یک ضد قارچ طبیعی است.

۵ میلیگرم دارچین یا چند قطره روغن برگ دارچین را ترکیب کرده و روزانه بخورید. شما باید نتایج بهبودی را کمتر از یک هفته ببینید.


روغن ماساژ عالی

می دانید که دارچین عامل گرمایش طبیعی است. چندین قطره را به حمام خود اضافه کنید تا بوی شیرین، بخار آرام بخش داشته باشید و یا چند قطره روغن حامل مانند روغن بادام روغن زیتون یا شیرین را با دارچین ترکیب کنید و روغن طبیعی ماساژ عالی ایجاد کنید تا درد عضلات را از بین ببرید.


درمان گلو درد و سرفه

چای دارچین را در هنگام مشاهده اولین نشانه از گلو درد یا خارش گلو که معمولا قبل از سرما خوردگی یا آنفولانزا رخ می دهد استفاده کنید.

برخی ادعا می کنند که خواص ضد باکتریایی آنها میکروبهای سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین می برند. حتی اگر آن ها را نکشند، چای دارچین علائم سرماخوردگی را به طرز شگفت انگیزی تسکین می دهد.


بیماری آلزایمر

یک مطالعه انجام شده در دانشگاه تل آویو در اسرائیل نشان داد که دارچین می تواند اثرات آلزایمر را کاهش و به تاخیر بیاندازد و حتی ممکن است به جلوگیری از آن کمک کند.


مبارزه با افسردگی

تحقیقات مدرن نشان می دهد که برخی از انواع باکتری ها در دستگاه گوارش باعث می شوند برخی افراد بیشتر در معرض افسردگی باشند.

دارچین باکتری ها را می کشد و همچنین ممکن است به کاهش و درمان افسردگی کمک کند.


کاهش التهاب و مبارزه با بیماری التهابی

دارچین به کاهش التهاب بدن کمک می کند و مقدار فراوانی ترکیبات فلاونوئیدها مانند Quercetin، gnaphalium، oroxindin، hypolaetin، hesperidin، gossypin و hibifolin را به همراه دارد.

دارچین برای کاربردهای احتمالی آن در اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون یا آلزایمر مورد مطالعه قرار گرفته است، جایی که فرآیندهای التهابی در پیشرفت بیماری دخالت دارند.


دارچین برای کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید

دارچین می تواند به طور غیرمستقیم قند و چربی بدن را کنترل کند و یا حتی کاهش دهد.

مصرف دارچین، با کاهش سطح کلسترول بد، بنام LDL و تری گلیسیرید و افزایش سطح کاسترول خوب بنام HDL ، همراه است.


دارچین برای جلوگیری از عفونت

یکی از مزایای دارچین، توانایی بی نظیر آن در جلوگیری از عفونت مخمر ماوم در برابر دارو است.

به دلیل خواص ضدباکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می کند.


دارچین برای تقویت عملکرد بدن با دارچین 

دارچین به بهبود وضوح و هوشیاری روانی بدن کمک می کند.

برای بهتر شدن فعالیت مغز، این ادویه را ببویید.عطر آن می تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد و توجه و حافظه کاری را بهبود می بخشد .


دارچین برای جلوگیری از بیماری های قلبی

دارچین ،به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند از قلب و شریان های اطراف آن در برابر عفونت و آسیب ها محافظت کند.


دارچین برای بهبود گردش خون

این ادویه به بهبود گردش خون کمک می کند، و همان طور که می دانید، با افزایش گردش خون، اثرات درد نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

همچنین گردش خون خوب، باعث گسترش اکسیژن به سلول های بدن می شود و فعالیت های متابولیک را بالا می برد.

شما با استفاده از دارچین می توانید خطر ابتلا به حملات قلبی را به میزان زیادی کاهش دهید.


کمک به تسکین دردهای عضلات و سردرد با دارچین 

دارچین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند سفتی و سختی ماهیچه ها و مفاصل را از بین ببرد.دارچین برای بازیکنان ورزشی و افراد مبتلا به آرتریت توصیه می شود و همچنین برای تسکین سردردهایی که از سرماخوردگی ایجاد می شود نیز تاثیرگذار است.


جلوگیری از سرطان با دارچین 

تحقیقات نشان داده است که دارچین می تواند رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد.وقتی که دارچین را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید ،می تواند از سرطان جلوگیری کند و رشد سلول های لنفوم و لوسمی را نیز کاهش دهد.


تغذیه با شیر مادر

همچنین ادعا شده است که دارچین می تواند در ترشح سالم شیر مادر نیز تاثیرگذار باشد و می تواند به تخلیه ادرار نیز کمک کند.


جلوگیری از خونریزی با دارچین 

دارچین می تواند به طور طبیعی، خونریزی بیش از حد را متوقف کند و روند بهبودی را تسریع می بخشد.


کمک به بهداشت دهان و دندان با دارچین

دارچین یک عنصر محبوب در آدامس و دهانشویه ها است. خواص ضدالتهابی دارچین می تواند از دندان ها و لثه در برابر صدمه و آسیب محافظت کند و همچنین تنفس و بوی بد دهان را نیز از بین می برد.


دارچین برای کنترل و دفع حشرات

دارچین می تواند بسیاری از حشرات را دفع کند.شما می توانید تکه هایی از دارچین را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید، تا بتواند حشرات را از آنجا دور کند.


درمان سرفه ها و سرماخوردگی های معمول با دارچین 

دارچین در طب چینی بعنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می کیرد. که شما می توانید دستور زیر را برای تهیه آن اجرا نمایید:
یک تکه چوب دارچین را به آب جوش اضافه نمایید و اجازه دهید در حدود ۲ دقیقه به جوش آید، سپس چوب دارچین را از آن خارج کنید و آن را مانند چای های دیگر بنوشید و لذت ببرید.
شما می توانید این چای را دو بار در روز مصرف کنید.در حالی که سرماخوردگی شما بیش از ۳ روز ادامه پیدا کرد ،حتما به پزشک مراجعه کنید.


درمان دندان درد با دارچین

۵ قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنیدو تکه ای از آن را روی قسمت آسیب دیده دندانتان بگذارید. این روند را دو الی سه بار در روز تکرار کنید، تا احساس درد شما کاهش یابد.


کمک به هضم غذا و رفع مشکلات گوارش با دارچین

دارچین نه تنها به غذا عطر و طعم می دهد، بلکه به هضم آن نیز کمک می کند. همچنین برای از بین بردن حالت تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی معده و نفخ نیز مفید است.


از بین برنده باکتری های ایکولای با دارچین

دارچین به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد، با باکتری ها مبارزه می کند.پراکسیدهیدروژن را با روغن دارچین ترکیب کنید و می توانید آن را در آب میوه هایتان بربزید و بنوشید.


دارچین برای کمک به درمان بیماری PMS

دارچین غنی از منگنز است و یک منبع عالی برای کاهش اثرات بیماری PMS می باشد.در مطالعه ای نشان داد، زنانی که روزانه ۵ الی ۶ میلی گرم منگنز مصرف می کنند، کمتر دچار تغییرات خلقی می شوند.نتایج نشان داد که گنجاندن رژیم غذایی منگنز در زنان می تواند علائم مختلف این بیماری را در آنها کم کند.


دارچین برای کمک به بهبود و تقویت روحیه

دارچین بهترین درمان برای افسردگی های زمستانه است ، همچنین مطالعاتی نشان داد که بوی دارچین می تواند تحریک پذیری و اضطراب را نیز کاهش دهد.


دارچین برای حجم دهندگی لب

به جای جراحی کردن و یا تزریق ژل، می توانید در خانه از دارچین استفاده نمایید. برای این کار یک تکه دارچین را روی لبهایتان بگذارید و چند ثانیه صبر کنید، تا زمانی که حس تندی و سوزش ان کاهش یابد سپس بشویید و بعد، روی لبهایتان وازلین را اعمال نمایید.


دارچین برای کمک به تحریک و افزایش رشد مو

با مصرف منظم دارچین، می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید. اگر پوست سر شما حساس نیست، می توانید دو قاشق غذاخوری عسل و نیم فنجان روغن زیتون گرم را با دارچین ترکیب نمایید و روی سرتان اعمال کنید.

برای غلیظ تر شدن این ترکیب، می توانید تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید و سپس موهایتان را با رطوبتی که دارد شانه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه، با شامپو و آب ولرم بشویید.


ماسک صورت دارچین برای از بین بردن آکنه

شما می توانید ۳ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق دارچین ترکیب نمایید و سپس آنرا روی صورتتان اعمال نمایید. دارچین،ر باکتری های تحریک کننده آکنه را متوقف می کند و عسل نیز باعث سفید شدن و طراوت پوست می شود ، ۱۰ دقیقه بعد از اعمال این ترکیب، صورتتان را با آب گرم بشویید و بعد به آرامی خشک نمایید.


اسکراب پوست های خشک با دارچین

هیچ کس دوست ندارد که پوستی خشک و سرخ داشته باشد، بنابراین می توانید با حذف سلول های مرده پوستتان نرمی و درخشش را به آن بازگردانید.که برای این کار می توانید دارچین، بادام، روغن زیتون عسل و نمک دریا را با هم مخلوط کنید. و روی صورتتان اعمال نمایید.


دارچین خوش بو کننده نفس است

اگر از بوی بد دهان خود رنج می برید، می توانید دارچین را مصرف کنید.


دارچین برای جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست

خورشید باعث تولید گلیکاسیون می شود که چروک شدن را حاصل می نماید ،عصاره دارچین تولید این ماده را کاهش می دهد. بنابراین سرعت روند پیری را کم می کند.


دارچین برای مدیریت و کنترل وزن

همان طور که قبلا ذکر شد ،مصرف منظم دارچین می تواند کلسترول و میزان قند خون را کنترل مند، بنابراین قادر به متابولیزه کردن کربوهیدرات ها، سوزاندن چربی ها و کاهش وزن طبیعی کمک می کند.


دارچین برای کاهش اضطراب و استرس

افرادی که از اضطراب و نگرانی دائم رنج می برند، می توانند چای دارچین را به دلیل خواص آرامش بخشش، بنوشند.


دارچین برای درمان اگزما

طبق تحقیقات، ثابت شده است که اعمال ترکیب یک قاشق دارچین با عسل، بر روی پوست می تواند اگزما را درمان کند.


دارچین برای افزایش میل جنسی

مصرف منظم و البته کنترل شده دارچین می تواند میل جنسی در مردان و زنان را نیز افزایش دهد.


 دارچین برای کاهش کلسترول بد خون 

غذاهای مختلفی که امروزه مردم استفاده می کنند، چرب است و دارای کلسترول و چربی های ناسالم هستند، که با گذشت زمان، منجر به بیماری های قلبی و عروقی می شوند و همانطور که در بالا ذکر شد، دارچین می تواند کلسترول بد را کاهش دهد و از التهاب بافت های داخلی جلوگیری می کند و در کل میزان خطر حملات قلبی را کم می کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.