خاصیت های معجزه گر گردو بر سلامت

خاصیت های معجزه گر گردو بر سلامت

خاصیت های معجزه گر گردو بر سلامت
گردو یکی از مهمترین مغذی ها و یکی از بهترین ها برای سلامت شماست. آنها دارای پروتئین، چربی سالم، فیبر، استرول طبیعی، آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. در ادامه برخی از مزایای سلامتی مصرف گردو ها را بررسی می کنیم.
مفید در پیشگیری از سرطان
گردو می تواند به جلوگیری از سرطان پروستات و پستان کمک کند. در مطالعه ای که بر روی موش ها انجام شد، موش هایی که به مدت ۱۸ هفته چهار گردو کامل را مصرف کردند، نسبت به موش هایی که مقدار مشابه یک غذای جایگزین را دریافت می کردند، تومورهای کوچکتری داشتند که به آرامی رشد می کردند.
بنابراین، گردوها می توانند به این نوع بیماری ها کمک کنند. مصرف گردو می تواند IGF-1 (یا فاکتور رشد رشد انسولین) که هورمون رشد مرتبط با سرطان پروستات است را کاهش دهد و کلسترول را نیز کاهش دهد، سلول های سرطانی از آن محروم شده و نمی توانند به سرعت رشد کنند. این باعث می شود درمان آسان تر شود. مصرف گردو همچنین باعث افزایش میزان آدیپونکتین و PSP94 می شود که هر دو سرکوب کننده تومور هستند. این همچنین به جلوگیری از سرطان پروستات کمک کرده و باروری و سلامت اسپرم را افزایش می دهد.
تقویت سلامت قلب
علاوه بر این، این آجیل خوشمزه نسبت به هر غذای دیگری برای قلب شما بهتر است.
این مهره غنی از اسیدهای آمینه و آرژنین است، به همین دلیل یک غذای کامل است که باید در رژیم غذایی هر کسی که مسائل قلبی و عروقی دارد، قرار بگیرد.
خاصیت ضد التهابی بالا
سطوح بالای چربی های گیاهی، امگا ۳ و اسیدهای آلفا لینولنیک در گردو، آنها را تبدیل به یک ضد التهاب طبیعی می کند. علاوه بر این، آنها با کمک در بهبود گردش خون کمک می کنند تا از لخته شدن خون جلوگیری شود.
پر از آنتی اکسیدان
گردو حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها می شود. با تشکر از پلی فنول ها و لیپوپروتئین ها، آنها یک دانه عالی هستند. اطمینان حاصل کنید که آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا آنها بسیار مغذی هستند و برای بدن شما شگفت انگیز می باشند.
غذای عالی برای مغز
گردو با ویتامینE، اسید فولیک، ملاتونین، اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان ها از اعصاب شما محافظت می کند. مطالعات مختلف نشان داده اند که خوردن گردو باعث کاهش آسیب پذیری شما در برابر استرس اکسیداسیون می شود. اگر می خواهید مغز شما برای مدت زمان طولانی فعال باقی بماند، هیچ چیز بهتر از خوردن تعداد انگشت شماری گردو در روز نیست. شما تفاوت را متوجه خواهید شد و مغز شما تمام مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی کامل را دریافت خواهد کرد. این حتی می تواند یک داروی خوب برای بیماری آلزایمر باشد.
مناسب افراد مبتلا به دیابت نوع ۲
نشان داده شده است که مصرف این مهره یکی از بهترین چیزهایی است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می توانند انجام دهند. چربی موجود در گردو سالم است و عوامل متابولیک را در افرادی که مبتلا به دیابت هستند، تنظیم می کند و حتی به کاهش میزان انسولین نیز کمک می کند.
اگر شما این نوع دیابت را دارید، راه خوب برای کمک به کنترل سطح قند خونتان این است که چند دانه گردو را به روال غذایی روزانه خود اضافه کنید.
بهبود هضم
مصرف گردو می تواند تعداد باکتری های روده را افزایش دهد – آنها به عنوان یک پریبیوتیک عمل می کنند. گردوها حاوی مقادیر قابل توجهی از پروتئین و فیبر نیز هستند که به هضم کمک می کند.
مفید در دوران بارداری
اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین در گردو به رشد نوزاد کمک می کنند و از آنجا که حاوی فیبر هستند، در حاملگی به مدیریت وزن کمک می کنند. گردو همچنین حاوی مس است که برای ترویج رشد جنین مفید شناخته شده است.
مرطوب کننده و تقویت کننده سلامت پوست
مواد مغذی و چربی های سالم در گردو موجب جذب رطوبت هوا و نرم شدن پوست می شوند. امگا -۳ همچنین می تواند باعث کاهش التهاب پوست شود. پروتئین در گردو، بهبود زخم را تسریع می بخشد و از تشکیل زخم جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان ها پوست را از آسیب رادیکال های مضر آزاد محافظت می کنند و حتی می توانند نشانه های پیر شدن را نیز از بین ببرند.
تقویت کننده رشد مو
اسیدهای چرب امگا ۳ در گردو مجددا به کار می روند. آنها فولیکول های مو را تقویت می کنند و از نابودی فولیکول های مو جلوگیری می کنند و پروتئین موجود در آنها همچنین باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. بعضی منابع می گویند که روغن گردو می تواند به درمان شوره سر کمک کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *