خسیس نبودن را با شریک خوب داشتن تجربه کنید!

خسیس نبودن را با شریک خوب داشتن تجربه کنید!

راههای خسیس نبودن

شما میتوانید خسیس نبودن و گرفته بودن را با روش هایی که در زیر ارائه گردیده است تجربه کنید یکی از این روش ها میتواند این باشد که از کوچک  ترین خریدهای خودتان لذت ببرید.

در این مقاله به سراغ ولخرج ها رفتیم تا راهکارهای آنها را برای زندگی بهتر ارائه کنیم.

بعضی ها عادت دارند نگران باشند، نگران زندگی کنند و تا زمان مرگ منتظر روز مبادا بمانند. آنها تنها برای مبادا کار و پس انداز می کنند. از آنجایی که این افراد منتظر روز مبادا هستند همواره از زندگی غافل می شوند و وقتی به خودشان می آیند که زندگی شان سپری شده و وقت مرگ رسیده است اما هیچ گاه مزه زندگی را نچشیده اند. این گزارش برای شما تهیه شده که می ترسید.

 

۱ – از لذت های کوچک شروع کنید
اگر از خرج کردن می ترسید بهتر است از شادی های کوچک و کم خرج  شروع کنید وقتی مزه تفریح را بچشید حتما برای شادی پیش قدم خواهید شد. گاهی یک ساندویچ فلافل می تواند شادی آفرین باشد.

 

۲ – شریک خوب داشته باشید
انسان های تنها معمولا کمتر به دنبال تفریح می روند و یا برای شادی خودشان خرج می کنند. باشگاه ورزشی، استخر، سونا و ماساژ تنهایی نمی چسبد. اگر اینطوری فکر می کنید سخت در اشتباه هستید. البته همراهی دوستان همیشه شادی ها را مضاعف می کند. اما اگر کسی را ندارید که همراهی تان کند به تنهایی به اماکن شادی آفرین و لذت بخش بروید این محافل مکان خوبی برای پیدا کردن دوستان خوب و همراه است.

 

۳ – نگویید خرج الکی است
خرید یک عطر خوشبو، لباس روشن، ورزش و مسافرت راهکارهای شادی آفرینی است نه خرج اضافه و الکی. برخی تصور می کنند پول خرج کردن برای چنین چیزهایی هزینه اضافی است اما حقیقت این است: شادی نعمتی است که به دنیا می ارزد.

 

۴ – مهربانی کنید
گاهی شادی یک دوست و یا حتی یک غریبه چنان شادی ای می بخشد که وقتی برای خودمان کاری می کنیم انقدر خوشحال نمی شویم. برای دیگران هزینه کنید، هدیه بخرید ،در مشکلات دستشان را بگیرید و یا به هر طریق ممکن موجبات شادی شان را فراهم کنید.از این طریق لذت خرج کردن را تجربه خواهید کرد.

 

۵ – هنرمند باشید
هنر واقعی در زندگی متعادل است برای همین سعی کنید حد تعادل خرج کردن و پس انداز را پیدا کنید.

 

۶ – گاهی به خودتان جایزه بدهید
بعد از یک دوره طولانی پس انداز، به اصطلاح امروزی ها ریاضت اقتصادی به خودتان یک جایزه بدهید. گوشی تلفنی که همیشه دوستش داشتید، لباسی که آرزوی پوشیدنش را داشتید و یا هرچیزی که به شما حس اعتماد به نفس و رضایت می دهد می تواند مفید باشد.

 

۷ – خوراکی بخرید
لذت خوردن را دست کم نگیرید. هر از چند گاهی یک طعم جدید را تست کنید و از تجربه تازه تان لذت ببرید.

 

۸ – از تجربه تازه ها نترسید
امتحان نکردم ،ممکنه دوست نداشته باشم. به تجربه اش نمی ارزه ، پولم هدر میره. این جمله های کلیدی خیلی از کسانی است که لذت خرج کردن و تجربه های جدید را فراموش کرده اند. لطفا تجره های جدید را هراز چند گاهی از دست ندهید به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

 

۹ – ریسک کنید
ریسک پذیری یکی از خصیصه هایی است که خسیس ها کمتر دارند . کمی ریسک کنید بد نیست.

 

۱۰ – خرید کنید
این توصیه خیلی لازم و ضروی را فراموش نکنید.خرید کنید. کفشی که چند سال پوشیدید را با یک نو عوض کنید. “هرچیز قدیمی اش خوب است ” اختراع یک آدم خسیس است!


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.