خشکی در دهان و بیماری دیابت

خشکی در دهان و بیماری دیابت

خشکی در دهان،کم آبی و تشنگی دائم از نشانه های شدت یافتن و پیشرفت بیماری دیابت در مبتلایان است. این علائم جزو نشانه های بارز و آشکار دیابت به شمار می روند سعی کنید با کنترل قند خون بدنتان از بروز این مشکلات پیروی کنید.

بیشتر افراد با خبردارشدن از ابتلا به دیابت یا پیش‌دیابت واقعا تعجب می‌کنند و حتی گاهی اوقات شوکه می‌شوند. این بیماران معمولا برای یک معاینه عادی یا حالت‌هایی مثل کمردرد و خستگی به پزشک مراجعه می‌کنند، اما درنهایت معلوم می‌شود که سطح قند خون‌شان خیلی بالا رفته است. با این‌حال، ‌اگر آنان به وضعیت بدن خودشان توجه می‌کردند،دیگر متعجب نمی‌شدند. با گسترش و پیشرفت بیماری دیابت، علائم و نشانه‌های این بیماری هم از راه‌های مختلفی نمایان می‌شوند. بعضی از این نشانه‌ها پنهان و بعضی از آن‌ها آشکار هستند.یکی از همین نشانه‌های هشداردهنده، احساس تشنگی است. در این حالت، احساس خشکی در دهان شما به وجود می‌آید و شما می‌خواهیدکه هرچه سریع‌تر تشنگی خودتان را برطرف کنید. این نوع از احساس کم‌آبی فقط در مغز ریشه دارد، نه در دهان، حتی اگر دهان شما کاملا خشک شده باشد.

سلول‌های مغز برای عملکرد عادی به میزان مشخصی از گلوکز نیاز دارند، ‌اما زمانی که آب با غلظت بالایی از قند به مغز می‌رسد،مغز هم از هر منبع مایع دیگری برای رقیق کردن این قند اضافه استفاده می‌کنند. مغز، این مایعات را از سلول‌های دیگر بدن می‌گیرد و درنهایت به احساس کم‌آبی منجر می‌شود. در این وضعیت، اصلا نباید از نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه‌های گازدار استفاده کنید. آب طبیعی و فیلترشده، واقعا برای شما بهتر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.