خطرات تنها ماندن کودکان در پارک‌

خطرات تنها ماندن کودکان  در پارک‌

هرگز کودکتان را در پارک تنها رها نکنید این کار می تواند موجب سوء استفاده افراد سودجو شود پارک رفتن برای کودکان بسیار دوست داشتنی و مهیج است اما می تواند برای آن ها تبدیل به جای بسیار خطرناک و پرمخاطره ای  تبدیل شود.

بهار و تابستان فصل‌های مناسبی برای به گردش بردن کودکان است. بازی و تفریح برای سلامت کودکان خوب است به شرطی که آنها را در فضای بازی تنها رها نکنید. به گفته محققان آکادمی کودکان آمریکا احتمال آسیب‌دیدگی کودکان در پارک وقتی مراقبی کنار آنها نیست بیشتر می‌شود. محققان پس از زیر نظر گرفتن ۵۰ کودک ۱۸ ماهه تا ۵ ساله متوجه شدند کودکان تا زمانی که والدین کنار آنها هستند دست به بازی گوشی نمی‌زنند و ۳۷ درصد حوادث زمانی رخ می‌دهد که والدین در حال خوردن، نوشیدنی یا نگاه کردن به داخل کیفشان هستند. ۲۳ درصد حوادث نیز زمانی رخ می‌دهد که والدین مشغول صحبت با شخص دیگری یا با تلفن همراه شان هستند. محققان میگویند پارک‌ دومین مکان پرخطری است که تصادفات رایج در آن رخ می‌دهد.

فرض کنید کودک یک ساله شما دور زمین بازی با خوشحالی می‌چرخد که ناگهان با چشمی اشکبار رو به سوی شما می‌آورد. گویا سگی به او نزدیک شده و وی را ترسانده است. زمینه های ترس درکودکان این روزگار عمومیت دارد. دلیلش چیست؟ با وجودی که کودک نوپا خود راه رفتن ، حرف زدن و رسیدن به خواسته‌ها را فرا می‌گیرد، ولی پیوسته به کودک گوشزد می‌شود که چقدر کوچک و آسیب پذیرند در این مقاله سعی داریم نحوه شناخت ترس و مراقبت از کودک را بیان کنیم.

یک دکتر روان شناس کودک عنوان می کند : “شاخصهای فراوان دومین سال ، حس شور و شوق و قدرت را به کودکان می‌بخشد، اما رها ساختن کودک یا تنها ماندن او هشدار واقعی است.”
کودک با خود می گوید: “اگر بیفتم، دردم می‌گیرد یا چنانچه مامان ترکم کند، شاید در امان نمانم.”
لیکن این روانشناس  می افزاید: “اما تمامی این اخبار ناخوشایند نیستند. مثلاً ترس از غریبه‌ها ، جانوران ، صداهای بلند یا محیطهای جدید ، جنبه پیشگیرانه دارد. ترس کودک ، او را از خطر کردن غیر ضروری باز می دارد.” باید به خاطر داشت که این دلهره‌های معمولی ، نشانه آنند که وی از لحاظ رشد شناختی ، گامی به جلو نهاده و تفاوت بین موارد مشخص و جدید را می تواند تشخیص می‌دهد.

 

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *