نکته های هوشمندانه برای خلاص شدن از چین و چروک پیشانی

نکته های هوشمندانه برای خلاص شدن از چین و چروک پیشانی

آیا خطوط پیشانی، نشان دهنده سن شماست؟ چروک های پوست بخش اجتناب پذیری از روند پیری هستند و این اتفاق بر اثر کاهش فیبرهای کلاژن و الاستین است. این دو پروتئین هایی هستند که قدرت و انعطاف پذیری پوست را افزایش میدهند.

پیری علت اصلی چروک شدن پوست است و سبک زندگی و عادات روزمره نیز در این امر دخیل هستند. بعنوان مثال، استفاده بیش از حد از نور خورشید و سیگار کشیدن میتواند به بروز چین و چروک زود رس پوست کمک کند و حتی آنها را بدتر کند. برای اینکه روند پیری پوست را به تعویق بیاندازید میتوانید از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید و سیگار کشیدن را متوقف کنید. با این حال، چندین درمان طبیعی به کاهش چروک شدن پوست کمک میکند. امروزه با استفاده از روشهایی مانند بوتاکس، کمتر کسی به فکر استفاده از درمانهای طبیعی میافتد. با این حال میتوان این داروهای طبیعی را به رژیم مراقبتهای روزانه پوست خود اضافه کنید.

مصرف باترمیلک

در افسانه ها آمده که کلوپاترا با باترمیلک، حمام میکرده و پوست صافی داشته. پودر کاکائو حاوی اسید لاکتیک است که میتواند چروکها را پاک و پوست را نرم کند. مطالعات نیز نشان داده است که درمان پوست با اسید لاکتیک، کلاژن را افزایش میدهد  و ساختار پوست را ثابت نگه میدارد.

طریقه مصرف:

مقداری باترمیلک را به مدت ۲۰ دقیقه روی چروکهای صورت بگذارید و سپس با آب گرم بشوئید و پوست را خشک کنید.

پوست را با ژل آلوئه ورا بشوئید

آلوئه ورا سلولهای حاوی کلاژن و الاستین تولید میکند. ژل آلوئه ورا به بهبود چین های پوست کمک کرده و ظاهر شما را جوانتر نشان میدهد. البته آلوئه ورا آب موجود در پوست را حفظ و از خشکی آن جلوگیری میکند.

طریقه مصرف:

لایه ای نازک از ژل را روی پیشانی بگذارید و پس از خشک شدن بشوئید.

مصرف پالپ یا روغن اووکادو

آووکادو غنی از مواد مغذی است و میتواند برای پوست مفید باشد. آووکادو برای تحریک سنتز فیبرهای الاستین و کلاژن مورد استفاده است و پوست را محکم و قوی میکند. چربی استخراج شده از آووکادو نیز برای محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید مفید است و التهاب و آسیب سلولی ناشی از اشعه ماورا بنفش را کاهش میدهد.

طریقه مصرف:

نصف آووکادو را به صورت خمیر درآورید و حدود ۲۰ دقیقه روی پیشانی بگذارید و یپی بشوئید.

چرا نباید زردچوبه در مقادیر زیاد مصرف شود

استفاده از ریشه گیاه زرد چوبه

در جوامع جنوب شرقی آسیا ، زردچوبه به صورت سنتی در مراقبت از پوست مورد استفاده قرار میگیرد. مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام شد، نشان داد که زردچوبه از چین و چروک پوست و از کشیده شدن پوست بر اثر قرار گرفتن در معرض اشعه UVB  جلوگیری میکند.

طریقه مصرف:

پودر زردچوبه را با کمی آب مخلوط کنید و به پیشانی خود بچسبانید. همچنین میتوانید کرم ضد چروکی با ترکیب کردن ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و ۲ قاشق غذاخوری آلوئه ورا و ۲/۱ فنجان روغن نارگیل تهیه کرده و مصرف کنید.

نوشیدن آب انار

مطالعه ای که بر روی حیوانات انجام شد نشان داد که کنسانتره آب انار ، چروکهای ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه های خورشید را کاهش میدهد و کلاژن و آب پوست را حفظ میکند. ا نار همچنین فعالیت آنزیم ماتریکس متالوپروتئیناز را مهار میکند. این میوه همچنین اثرات ضد التهابی،  مرطوب کننده و آنتی اکسیدانی دارد.

طریقه مصرف: آب انار را بمنظور جلوگیری از چین و چروک پوست مورد استفاده قرار دهید. ۸ تا ۱۲ اونس آب انار را به رزیم غذایی خود اضافه کنید.

مصرف سویا و توفو

سویا به دلیل داشتن فیبر و پروتئین بالا ارزشمند است. اما آیا میدانستید که برای پوست نیز مناسب است؟ مطالعه ای بر روی زنان میانسال انجام شد که نشان داد مصرف ۴۰ میلی گرم آگیلیکون، روزانه و به مدت ۱۲ هفته، چین و چروک پوست را بهبود بخشید.

طریقه مصرف:

تخمیر باعث افزایش آگیلیکون در سویا میشود، به همین دلیل محصولات سویا مانند تمپه یا توفو را به طور منظم مصرف کنید. همچنین میتوانید شیر سویای غنی شده با آگیلیکون را نیز مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از یک نوار برای جلوگیری از اخم زیاد

به یاد می آورید که مادرتان میگفت اگر همیشه بخندیف صورتت همیشه خندان می ماند؟ خب، این گفته ممکن است صحت داشته باشد.

سالها ابرو برداشتن و اخم کردن میتواند سبب ایجاد چروکیده شدن پوست شود و جای تعجب نیست که این خطوط در پیشانی نیز وجود داشته باشد. بنابراین دفعه بعد که تصمیم به اخم کردن گرفتید، خود را کنترل کرده و اجازه ندهید مسائل کوچک و بزرگ ، آرامش ذهنی شما را بر هم بزند و تنها در این صورت از چروک شدن پوست خود جلوگیری خواهید کرد.

گذاشتن یک نوار بر روی پیشانی، هنگامی که در خانه هستید، میتواند باعث شود تا اخم نکنید. بعضی افراد قبل از خواب نیز از این نوار بر روی پیشانی خود استفاده می کنند .فقط این کار را برای مدت طولانی انجام ندهید زیرا پوست به نفس کشیدن نیاز دارد.

ورزش صورت انجام دهید

همه میدانیم که ورزش مساویست با سلامتی. اما آیا میدانستید که ورزش صورت به بهبود ظاهر پوست شما کمک میکند؟

یک تحقیق نشان داد که انجام تمرینات صورت به مدت ۲۰ هفته، شرکت کنندگان را ۳ سال جوانتر نشان داد. در اینجا تمرین ساده ای را پیشنهاد میکنیم که میتواند خطوط پیشانی را محو کند:

*دستان خود را روی پیشانی قرار دهید و نوک انگشتان خود را به سمت داخل حرکت دهید.

*حال انگشتان خود را بین خط رویش مو و ابرو قرار داده و به آرامی بر روی پیشانی بچرخانید و این تمرین را ۱۰ مرتبه انجام دهید.

حفاظت از نور خورشید و استفاده از مرطوب کننده ها

حفاظت از اشعه های مضر خورشید بهترین کاری است که برای حفظ پوست خود به منظور جوان ماندن و چروک نشدن پوست میتوانید انجام دهید. همیشه از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید و هنگام بیرون رفتن در اواسط روز و هنگامی که نور خورشید زیاد است کلاه لبه دار بپوشید. از مرطوب کننده ها نیز که موقتا پوست شما را آبرسانی میکنند بطور منظم استفاده کنید.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.