خمیر مارسیپان چیست ؟ آموزش تهیه خمیر مارسیپان

خمیر مارسیپان چیست ؟ آموزش تهیه خمیر مارسیپان

از تهیه خمیر مارسیپان چه میدانید؟

در مطلب زیر در مورد خمیر مارسیپان مطالب بسیار جالبی ارائه گردیده که در ابتدا تعریف جالبی از این خمیر صورت گرفته و سپس طرز تهیه این خمیر برای شما کاربران سایت روزنه آنلاین قرار داده شده است. ولی بهتر است بدانید که این خمیر انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم.

خمیر مارسیپان چیست؟
خمیر مارسیپان یکی از اجزای اصلی شیرینی‌پزی ایتالیایی و آلمانی است اما جالب است بدانید که ریشه این نوع خمیر تزیینی – خوراکی در آسیاست. آنچنان که گفته می‌شود، در سال ۸۵۰، دانشمند ایرانی به نام رازی، خواص فوق‌العاده بادام و خمیر بادام را کشف نمود و برای اولین بار، خمیر بادام را تهیه کرد. پس از جنگ‌های صلیبی و وقتی صلیبیون از شرق به اروپا بازگشتند، این خمیر خوش‌طعم را با خود به اروپا آوردند. در ابتدا به دلیل گران‌بودن خمیر بادام، تنها پادشاه و خانواده‌های سرشناس و ثروتمند می‌توانستند از آن استفاده نمایند تا این‌که در قرن ۱۹، شکر از چغندر قند استخراج شد و با خمیر بادام ترکیب شده و قیمت آن را کاهش داد. به این ترتیب، خمیر بادام شکری به طور گسترده در اختیار عموم قرار گرفت.
انواع خمیر مارزیپان:
آنچه امروزه به عنوان خمیر مارسیپان تهیه شده و به‌فروش می‌رسد، با خمیر بادامی که در گذشته به همین منظور تولید می‌شد کمی متفاوت است. در واقع تفاوت اصلی خمیر بادام و خمیر مارسیپان به نسبت شکر و بادام بستگی دارد. خمیر بادام کمی نرم‌تر بوده و برای تهیه کیک و شیرینی‌های پختنی استفاده می‌شود اما خمیر مارسیپان مستحکم‌تر بوده و برای تهیه شیرینی، آبنبات و یا حتی مانند خمیر فوندانت برای پوشاندن سطح کیک استفاده می‌شود. علاوه بر این، برای تهیه خمیر مارسیپان از گلاب استفاده می‌شود که عطر بی‌نظیری به این خمیر می‌دهد.  می‌توان آن را به شکل میوه‌های مختلف درآورده و در شکلات غوطه‌ور نمود و انواع شیرینی‌های خوشمزه را با آن تهیه کرد. پس بسته به نیاز و مورد استفاده‌ای که دارید خمیر مارسیپان را تهیه کنید.
لازم به ذکر است که تهیه خمیر مارسیپان خانگی کمی گران تمام می‌شود و به همین دلیل استفاده از آن برای تزیین کیک زیاد به صرفه نیست اما شما می‌توانید آن را به صورت آماده از بازار خریداری کنید و نمونه‌های کوچک گل، میوه و یا عروسک خمیری درست کرده و برای تزیین کیک از آن‌ها استفاده کنید اما اگر دوست دارید طرز تیهه خمیر مارسیپان خانگی را یاد بگیرید، ادامه این مطب را دنبال کنید.

 

بادام خام                 ۲۰۰ گرم

پودر قند                   ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم

سفیده تخم مرغ       ۱ عدد

اسانس بادام تلخ      دو سوم قاشق چایخوری

رنگ مجاز خوراکی     به میزان دلخواه

طرز تهیه مارسیپان:

بادامهای خام را درون آب جوش ریخته و چند دقیقه صبر کنید.سپس پوست آنها را جدا کنید.

بادام های سفید شده را درون دستمال آشپزخانه کاملا خشک کنید.

بادامها را بهمراه بقیه مواد حدود ۴ تا ۵ بار چرخ کنید تا بصورت خمیر یکدستی درآید.

خمیر مارسیپان بدست آمده را با رنگ مجاز خوراکی به رنگهای دلخواه در آورید.

خمیر تهیه شده را تا زمان مصرف درون کیسه فریزر نگهداری کنید.
توجه شود این اندازه بطور تقریبی هست.شما باید به میزانی که نیاز دارید تهیه کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.