خواص درمانی عصاره درخت نیم

خواص درمانی عصاره درخت نیم

می خواهیم در این بخش به بررسی خواص گل درخت نیم اشاره کنیم. عصاره این گیاه در پیشگیری از عود سرطان پانکراس به شما کمک خواهد کرد. نیمبولید نام عصاره این گیاه است که تاثیرات فراوانی بر درمان مشکلات مربوط به پروستات خواهد گذاشت.

با توجه به این‌که در حال حاضر هیچ روش درمانی موثری برای درمان سرطان پانکراس وجود ندارد، نیاز به طراحی و ساخت داروهای جدید برای درمان سرطان پانکراس واقعا مهم و جدی است. محققان TTUHSC El Paso در راستای همین تلاش، مطالعه‌ای را انجام داده‌اند که گزارشی از آن در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که چطور ماده‌ای به‌نام نیمبولید می‌تواند از رشد و گسترش سرطان پانکراس جلوگیری کند، بدون این‌که به سلول‌های طبیعی و سالم آسیبی برساند. نیمبولید، عصاره طبیعی خاصی است که از برگ‌ها و گل درخت نیم به دست می‌آید و در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌های انسانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

محققان در این مطالعه متوجه شدند که نیمبولید، تولید گروهی از مولکول‌ها را افزایش می‌دهد که با عنوان گونه‌های اکسیژن فعال (ROS) شناخته می‌شوند و مرگ سلولی به‌واسطه آپوپتوز و اتوفاژی را تنظیم می‌کنند. نتایج نهایی نشان می‌دهد که نیمبولید، اندازه و تعداد سلول‌های سرطانی پانکراس را ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و گسترش آن‌ها به نقاط دیگر بدن و توانایی تهاجمی‌شان را هم ۷۰ درصد کمتر می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.