خواص درمانی میخک و زنجبیل

خواص درمانی میخک و زنجبیل

برخی ادویه های هندی می توانند به درمان بیماریهای مختلف به ما کمک کنند پونه کوهی،زنجبیل و میخک از جمله ادویه های پرخاصیتی هستند که در این بخش به بررسی مزایای استفاده از آن ها خواهیم پرداخت. برای مبارزه با بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت گردش خون می توانید از این ادویه ها استفاده کنید.

میخک جزء خوراکی‌هایی است که معمولا در غذاهای مختلف هندی استفاده می‌شود، اما مثلا در کشوری مثل آمریکا به‌اندازه کافی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. میخک دارای خاصیت ضدالتهابی و خاصیت ضدانعقادی شگفت‌انگیزی است که به‌خصوص برای بهبود بیماری‌هایی مثل آرتریت و سلامت قلب، تاثیر مثبتی دارد.

می‌توانید یک ظرف بزرگ روی اجاق گاز بگذارید، و تکه‌های خُردشده سیب و پرتقال درون آن بریزید. بعد مقداری میخک، چند چوب دارچین، مقداری جوز هندی، کمی پودر دارچین و ادویه‌های دیگری که دوست دارید را به آن اضافه کنید. حالا باید آب را داخل ظرف بریزید و بگذارید در تمام طول روز، با شعله خیلی کم بجوشد. این ترکیب وقتی جوش می‌آید، عطر خیلی خوبی در سطح خانه منتشر می‌کند، و در آخر شب هم می‌توانید مقداری از این معجون را داخل چای بریزید، و چای تازه و جذابی را تجربه کنید.

پونه کوهی از گزینه‌های پاییزی دیگری است که خاصیت ضدباکتریایی دارد. ضمن این‌که پونه کوهی حاوی ویتامین K، آهن، منگنز و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. به نظر متخصصان، اگر از پونه کوهی استفاده کنید، می‌توانید از مزیت‌های آن برای مبارزه با بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن، بهرمه‌مند شوید. بعضی‌ها حتی از پونه کوهی در غذاهای مختلف مثل ساندویچ، سوپ، خورش، و به‌خصوص غذاهای ایتالیایی استفاده می‌کنند.

زنجبیل جزء خوراکی‌هایی است که به‌خاطر خاصیت ضدتهوعی که دارد شناخته می‌شود. اما این خوراکی، توانایی مثبتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و گردش خون دارد. می‌توانید زنجبیل را به‌راحتی با چای ترکیب کنید، و علاوه بر بهره‌مندی از مزایای زیاد، از عطر و طعم خاصی که به چای می‌دهد،‌ لذت ببرید.

از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است .
۱)برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آنرا روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید .
۲)میخک تقویت کننده مغز می باشد و کسانیکه حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.
۳)میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می باشد .
۴)برای رفع سردرد مفید است
۵)در برطرف کردن فلج و لقوه موثر است
۶)ضعف اعصاب را درمان می کند
۷)برای رفع تنگی نفس مفید است
۸)کسانیکه مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند
۹)مقوی معده و جهاز هاضمه است
۱۰)کبد و کلیه را تقویت می کند
۱۱)سکسکه را برطرف می کند


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.