خواص مریم گلی برای پوست و مو

خواص مریم گلی برای پوست و مو

آیا از ویژگی های گیاه مریم گلی برای پوستتان اطلاع دارید؟این گیاه می تواند انواع عارضه های پوستی از جمله  اگزما، پسوریازیس و آکنه و لکه های پوستی را برطرف کند. علاوه بر این مریم گلی در جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ نقش مهمی ایفا میکند.

مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از برگ‌های مریم‌گلی در قالب مرهم موضعی،‌ برای مقابله با بیماری‌ها یا مشکلات پوستی مثل اگزما، پسوریازیس و آکنه موثر است. این لکه‌های ناخوشایند می‌توانند با استفاده از مریم‌گلی سریعا تسکین پیدا کنند. حتی اگر عصاره مریم‌گلی را به‌طور منظم روی ناحیه ملتهب یا آسیب‌دیده پوست بگذارید،به‌تدریج مشکل پوستی کمتر و کمتر می‌شود. هنوز بحث‌های مختلف و متفاوتی درباره تاثیر مریم‌گلی روی بیماری‌های پوستی خاصی که به آن‌ها اشاره شد، وجود دارد.

با این‌حال، وقتی بحث تاثیر مریم‌گلی روی دیابت مطرح می‌شود، با توافق گسترده‌ای درباره تاثیر مثبت آن مواجه می‌شویم. مریم‌گلی حاوی عصاره و مواد شیمیایی خاصی استکه تاثیری مشابه با داروهای تجویزی مخصوص دیابت دارد و از این نظر منحصربه‌فرد است. محققان می‌گویند که مریم‌گلی، انتشار گلوکز ذخیره‌شده در کبد را تنظیم و مهار می‌کند و مانع از بروز نوسانات عمده قند خون در بدن می‌شود. همین دو عملکرد مهم است که می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند، یا حداقل این بیماری را در بین کسانی که مبتلا به آن هستند تا حد زیادی مدیریت کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.