خوراکی هایی برای دفع امراض سرطانی

خوراکی هایی برای دفع امراض سرطانی

 

از موثرترین روش های تغذیه ای برای مقابله با امراض سرطانی می توانیم به گنجاندن فیبرها و سبزیجات تازه در برنامه غذایی اشاره کنیم مصرف حبوبات به خصوص لوبیا،نوشیدن آب، پرهیز از نوشیدنی های الکلی و سیگار و عدم مصرف گوشت های دودی کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد کرد.

اگر می‌خواهید از شر سرطان در امان بمانید، مصرف خوراکی‌های سرشار از فولات را فراموش نکنید. تخم‌مرغ و مارچوبه، غنی‌ترین مواد غذایی حاوی فولات هستند. به‌علاوه، ‌شما می‌توانید فولات را در مقادیر بالایی از سبزی‌های برگ سبز تیره مانند اسفناج یا حبوبات و دانه آفتابگردان هم دریافت کنید. به‌طور کلی،مصرف حداقل ۵ وعده میوه و سبزی در طول روز می‌تواند باعث دریافت حجم مناسبی از فولات در طول روز و پیشگیری از ابتلا به سرطان شود. اگر نمی‌خواهید سرطان بگیرید هم، به شما توصیه می‌کنیم که مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده مانند انواع سوسیس، کالباس، هات‌داگ و همبرگر را به ماهی یک مرتبه محدود کنید.

این محصولات با ابتلا به سرطان‌های معده و کولون، ارتباط مستقیمی دارند. بد نیست بدانید که مصرف گوشت‌های دودی و نمک‌سود هم شانس ابتلا به سرطان‌های معده و مری را افزایش می‌دهد. گوجه‌فرنگی هم جزو خوراکی‌های سرشار از لیکوپن است و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان پروستات را کاهش دهد.

سرطان‌های دهان، گلو، حنجره، مری، کبد، و پستان همگی با نوشیدن مشروبات الکلی ارتباط دارند. ممکن است الکل خطر سرطان روده بزرگ و راست‌روده را هم افزایش دهد. لذا توصیه می شود برای کاهش خطر ابتلای سرطان از مصرف مشروبات الکلی اجتناب شود.

آب نه تنها تشنگی را برطرف می‌سازد که شاید از بدن در برابر سرطان هم محافظت کند. کمتر شدن خطر سرطان ناشی از کاهش یافتن غلظت عوامل بالقوه سرطان‌زای موجود در مثانه است. همچنین، نوشیدن مقدار بیشتری از مایعات باعث می‌شود شخص به دفعات بیشتری ادرار کند، و از این طریق مدت زمانی که این عوامل با آستر مثانه در تماس هستند کمتر خواهد بود.

لوبیا آنقدر برای انسان فایده دارد که امکان مفید بودن آن در مبارزه با سرطان هم باعث تعجب نمی‌شود. لوبیا حاوی چند ماده شیمیایی قوی است که امکان دارد از سلول‌های بدن در برابر صدماتی محافظت کنند که این صدمات ممکن است به تشکیل سرطان منتهی شوند. در آزمایشگاه، این مواد رشد تومور را کند کردند و مانع از آن شدند که تومور موادی را رهاسازی کند که به سلول‌های اطراف صدمه می‌زنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *