خوراکی های مناسب برای کنترل فشار خون

خوراکی های مناسب برای کنترل فشار خون

 

کسانی که از فشار خون بالا رنج میبرند نسبت به دیگران باید نمک و چربی کمتری میل کنند برای این افراد خوراکی هایی مانند ماست بدون چربی، لوبیا سفید و ماهی تیلاپیلا بهترین انتخاب است. با دریافت کلسیم و منیزیم و پتاسیم خطر سکته مغزی و قلبی از این افراد دور خواهد ماند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که برای کنترل طبیعی فشار خون باید غذاهای طبیعی‌ خاصی انتخاب کنید که سدیم کمی داشته باشد و در عین حال سرشار از ۲ یا ۳ ماده معدنی باشد: منیزیم، کلسیم، پتاسیم. با خوردن غذاهایی که معرفی می‌کنیم، خطر سکته مغزی و حمله‌های قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش دهید.

لوبیا سفید: یک فنجان لوبیا سفید ۱۳ درصد کلسیم، ۳۰ درصد منیزیم و ۲۴ درصد پتاسیم روزانه بدن را فراهم می‌کند. می‌توانید به‌راحتی از این غذا در انواع غذاها و سوپ‌ها استفاده کنید. اگر از کنسروهای لوبیا استفاده می‌کنید، بهتر است انواع بدون نمک یا کم‌سدیم را انتخاب کنید.

ماست بدون چربی: یک فنجان ماست بدون چربی ۴۹ درصد کلسیم، ۱۲ درصد منیزیم و ۱۸ درصد پتاسیم روزانه بدن شما را تامین می‌کند. ماست‌های بدون چربی یا کم‌چرب که سرشار از مواد معدنی هستند می‌توانند در انواع سس‌های سالاد یا همراه غذا مصرف شوند. جالب است بدانید که ماست‌های بدون چربی، کلسیم بالاتری نسبت به انواع ماست‌های دیگر و حتی ماست یونانی دارند.

ماهی تیلاپیا: حدود ۱۱۵ گرم از این ماهی می‌تواند ۸ درصد منیزیم و ۸ درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند. ماهی تیلاپیای یخ‌زده یا تازه را می‌توان به‌ صورت کبابی، سرخ‌شده یا پخته‌شده مصرف کرد. یکی از ویژگی‌های این ماهی،‌ این است که از سموم محیطی تاثیر نمی‌گیرد.

همه افراد فشار خون دارند.فشار خون میزان نیرویی است که به جدار سرخرگها وارد می شود تا خون در سراسر بدن گردش پیدا کند.زمانی که فشار وارد شونده بر دیواره رگ‌ها و فشار جریان خون از یک حد نرمال و پذیرفته شده٬ بالاتر ‌رود فشار خون بالا گفته می شود..

افراد دچار پرفشاری، نیاز به کاهش دریافت سدیم دارند.نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به نمک یک دهم قاشق چایخوری است محدودیت مصرف نمک (کم کردن نمک در رژیم غذایی، حدود ۶ گرم نمک طعام یا ۴/۲ گرم سدیم روزانه) مقادیر بیشتر نمک فقط در شرایط آب و هوایی گرم یا در طول شیردهی لازم است. در این موارد یک قاشق چایخوری نمک کافی خواهد بود.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *