خوردنی های لاغر کننده را بشناسید

خوردنی های لاغر کننده را بشناسید

اگر قصد لاغری و کاهش وزن دارید می توانید از خوردنی های موثر در این زمینه کمک بگیرید. ادویه هایی مانند دارچیین و زنجبیل و فلفل کمک زیادی به شما در این زمینه میکنند، چای سبز،ماست کم چرب ،کلم  ٬ اسفناج و برگ چغندر از سبزیجات مفید در این زمینه به شمار می روند.

غذاهای لاغر کننده کدام ها هستند و کدام غذاها و خوراکی ها به لاغری و تناسب اندام ما کمک می کنند؟یک خبر خوب برای طرفداران ماست یونانی اینکه این ماست، دو برابر ماست‌های دیگر پروتئین دارد. بنابراین، برای ساعت‌های طولانی‌تری می‌تواند شما را سیر نگه دارد. به‌علاوه، زمانی که بدن ما پروتیئن دریافت می‌کند،

کالری بیشتری نسبت به زمانی که کربوهیدرات مصرف می‌کند، می‌سوزاند. از این رو، مصرف ماست‌های کم‌چرب و کم‌شکر یونانی می‌تواند راه سوزاندن چربی و کاهش وزنتان را هموارتر کنند.دارچین، خوراکی ضدچربی دیگری است که مطالعات نشان می‌دهند مصرف حجم متعادلی از آن در طول روز می‌تواند باعث تثبیت قند خون شود. این مساله باعث کاهش اشتها، به‌خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود و به این ترتیب، از پرخوری و ابتلا به اضافه‌وزنتان پیشگیری می‌کند. شما می‌توانید دارچین را به ماست، چای یا قهوه مصرفی روزانه‌تان اضافه کنید. فلفل‌های تند هم حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام کاپسایسین هستند که می‌توانند هم باعث کاهش اشتها شوندو هم سوخت‌وساز بدن را بالا ببرند.از طرف دیگر، معمولا ما با مصرف حجم کمتری از غذاهای تند، احساس سیری می‌کنیم و به همین خاطر هم گنجاندن فلفل تند در برنامه غذایی می‌تواند راه دیگری برای پیشگیری از پرخوری باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف چای سبز هم می‌تواند باعث بهبود روند کاهش وزن با تحریک بدن به سوزاندن چربی‌های شکمی شود. کاتچین موجود در چای سبز، می‌تواند سوخت‌وساز بدن را قدری بالا ببرد.

برخی سبزیجات شامل کلم ٬ اسفناج ٬ برگ چغندر و سبزی های مشابه دیگر را می توان نام برد . این سبزی ها نوعی غذای لاغر کننده محسوب می شوند. این سبزیجات کالری و کربوهیدرات کمی دارند اما سرشار از فیبر می باشند. خوردن سبزی های برگ سبز یک راهکار عالی برای افزایش حجم وعده های غذایی بدون افزایش کالری است. مطالعات متعدد نشان می دهد که وعده های غذایی با چگالی انرژی پایین سبب می شود که افراد کالری کمتری در بدن شان داشته باشند.

سبزی های برگ دار فوق العاده مقوی بوده و سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در مقادیر بالا هستند. همچنین مقادیر بالایی کلسیم نیز در این سبزیجات مشاهده می کنید که برای سوزاندن چربی مفید است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *