خوردن جفت در کشورهای اروپایی

خوردن جفت در کشورهای اروپایی

برخی از زنان در کشورهای اروپایی اقدام به خوردن جفت میکنند و اعتقاد دارند خوردن جفت می تواند باعث تقویت مادر در برابر افسردگی پس از زایمان و افزایش شیر وی شود به نظریه های پزشکی و باورهای نادرست در این باره دقت کنید.

 

سالهاست زنان آمریکایی و انگلیسی بر حسب سنت قدیمی‌شان بعد از زایمان جفتشان را به شکل خام یا پخته می‌خورند و معتقدند جفت ارزش غذایی و ضد‌افسردگی دارد. بررسی‌ها نشان داده از سال ۲۰۱۰ تا کنون ۴ هزار انگلیسی بعد از زایمان جفتشان را خورده‌اند و علت آن توصیه ماماها برای افزایش شیر و پیشگیری از افسردگی بوده است.

ماما‌های انگلیسی و آمریکایی به زنان تازه فارغ شده توصیه می‌کنند جفت را خام مصرف کنند اما اگر خانمی تمایلی به مصرف خام آن ندارد می‌تواند آن را با میوه‌ها به شکل اسموتی مصرف کند یا بپزد. آژانس مطبوعات فرانسه در مصاحبه‌ای با کلودیا بوکر مامای ۶۵ ساله دلیل این توصیه را جویا شد و بوکر در توضیح گفت خوردن جفت برای زنان تازه فارغ شده خوب است.اگر خانمی تحمل خوردن جفت به این شکل را ندارد، توصیه می‌کنم بعد از خشک شدن جفت آن را در کپسول بریزد و بخورد زیرا مصرف جفت به تحریک پرولاکتین کمک می‌کند و در ترشح زود هنگام شیر دخیل است. جفت ارگانی مملو از آهن، ویتامین B۱۲ و هورمونهاست.

این بافت اسفنجی مانند شامل عروق خونی فراوانی است که در دوران بارداری خون پاک و تصفیه شده را به جنین می‌رساند. تا کنون هیچ تحقیقی از نظر علمی این موضوع را به اثبات نرسانده که خوردن جفت مفید است و جز زنان این کشورها هیج جای دیگری در دنیا جفت و بند ناف خورده نمی‌شود. در حال حاضر تنها استفاده‌ای که از جفت می شود استخراج سلولهای بنیادی جفت برای درمان بیماریهایی نظیر سرطان است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *