مصرف همبرگر و ابتلای مردان به نازایی

 مصرف همبرگر و ابتلای مردان به نازایی

از جمله عوامل تاثیرگذار بر کاهش قدرت باروری مردان می توانیم استفاده از همبرگر اشاره کنیم. این ماده غذایی که از گوشت گاو تهیه می شود حاوی ماده ای به نام تتراسایکلین است که تاثیرات منفی فراوانی بر اسپرم مردان خواهد گذاشت.

آنتی‌بیوتیکی به نام تتراسایکلین که به طور وسیعی در دامداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند به اسپرم‌ها آسیب وارد کند. درواقع مردانی که از این دارو استفاده می‌کنند یا مصرف گوشت گاوشان بالا است، با کاهش قدرت باروری روبه‌رو هستند. براساس تحقیقات آزمایشگاهی که بر روی حیوانات صورت گرفته است، آسیبی که بر اثر مصرف این نوع از داروی آنتی‌بیوتیک به اسپرم‌ها وارد می‌شود، می‌تواند به نسل بعد هم منتقل شود. مردانی که علاقه زیادی به گوشت گاو و فرآورده‌های آن مانند همبرگر دارند،

پسران خود را هم در معرض خطر ناباروری در آینده قرار می‌دهند. به گفته دیوید زه، محقق دانشگاه نوادا، این اولین نوع از اثر منفی و ارثی آنتی‌بیوتیک است. طی این آزمایش، محققان، تتراسایکلین را به نوعی از عقرب تزریق کردند که اسپرم‌های آن به راحتی قابل مشاهده است. بررسی‌ها نشان داد که تتراسایکلین، آسیب جدی به اسپرم‌های عقرب نر وارد کرد و قدرت باروری او را تا ۲۵ درصد کاهش داد.

اسپرم‌ها در اثر این دارو دیگر نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند و کوچک‌ و کوچک‌تر می‌شوند تا جایی که دیگر نمی‌توانند حرکت کرده و به سمت تخمک شنا کنند. دانشمندان دریافتند که خوشبختانه با اینکه این عارضه به نسل بعد منتقل می‌شود، اما نسل سوم را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. این دارو به صورت یک نوع ماده افزودنی به خوراک دام اضافه می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *