خونریزی شدید و فیبروئیدهای رحمی

خونریزی شدید و فیبروئیدهای رحمی

از نشانه های رایج برای بروز فیبروئیدهای رحمی می توانیم به خون‌ریزی شدید در حین دوره قاعدگی اشاره کنیم این بیماری زنانه عوارض جانبی فراوانی برای مبتلایان دربردارد .پس اگر با خون‌ریزی شدید و طولانی مواجه شدید بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

فیبروئیدهای رحمی، تومورهای خوش‌خیمی هستند که از رحم نشات می‌گیرند و در اغلب موارد با هیچ علائمی همراه نیستند. البته بعضی از خانم‌ها ممکن است که با علائم خاصی مواجه شدند که همگی به اندازه، تعداد و محل شکل‌گیری فیبروئیدها بستگی دارند. فیبروئیدها معمولا با توجه به محل شکل‌گیری در رحم توصیف می‌شوندو براساس همین ویژگی می‌توانند علائم مختلفی را تحریک کنند. در ادامه با بعضی از علائم فیبروئیدهای رحمی درحال‌رشد آشنا می‌شویم. یکی از شایع‌ترین علائم فیبروئیدهای رحمی، خون‌ریزی شدید در حین دوره قاعدگی یا بین دوره‌های قاعدگی مختلف است. وقتی که چنین اتفاقی می‌افتد، ترشحات قاعدگی معمولا حاوی لخته‌های خون هستند.

علاوه بر حالت‌های دردناک ناشی از خون‌ریزی شدید، ممکن است که خانم‌ها به‌علت زیاد بودن میزان ترشحات با لکه‌های بیش از حد مواجه هستند. این وضعیت می‌تواند واقعا آزاردهنده باشد و حتی در فعالیت‌های روزمره و عناصر مختلف سبک‌زندگی تداخل ایجاد کند. نباید فراموش کرد که خون‌ریزی شدید و غیرعادی در درازمدت می‌تواند به شکل‌گیری عوارض جانبی خطرناک‌ترو جدی‌تر هم منجر شود. فیبروئیدهایی که در قسمت داخلی رحم شکل می‌گیرند و به داخل حفره رحم سرایت می‌کنند، به‌عنوان فیبروئیدهای ساب‌موکوزال شناخته می‌شوند و می‌توانند باعث خون‌ریزی شدید و طولانی شوند. در بعضی از موارد، ممکن است که خانم‌ها دوره‌های قاعدگی سختی را تجربه کنند که هفته‌ها طول می‌کشند، تا حدی که هیچ فاصله‌ای بین دو دوره قاعدگی آنان به وجود نمی‌آید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *