خون‌ریزی معده و روزه داری

خون‌ریزی معده و روزه داری

افرادی که به خون‌ریزی معده دچار می شوند بهتر است از روزه داری پرهیز کنند تا به سلامتی شان آسیبی وارد نشود. بیماران مبتلا به زخم معده لازم است برخی نکات مهم را در این زمینه در نظر داشته باشند تا از شدت یافتن بیماری خود پیشگیری کنند.

بیماران مبتلا به زخم معده و اثنی‌عشر شدید و دارای عوارض باید از روزه‌داری خودداری کنند، اما بیمارانی که شرایط کنترل‌شده و بدون علائم بیماری دارند، می‌توانند با مشورت پزشک خود و با ادامه مصرف داروهای قبلی نسبت به روزه‌داری در ماه رمضان اقدام کنند. در ادامه، با مهم‌ترین توصیه‌ها به بیماران مبتلا به زخم معده برای روزه‌داری آشنا می‌شنویم.

۱.تغییر عادات اشتباه غذا خوردن، نقش مهمی دارد. غذا باید خوب جویده شود و البته با آرامش و آهسته خورده شود.

۲. بیماران مبتلا به زخم معده باید از خوردن غذاهای سنگین و پُرچرب و دیرهضم پرهیز کنند و سراغ غذاهایی بروند که هضم سریعی دارند.

۳. از غذاهای مفید برای این بیماران می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:آش جو، شیربرنج و فرنی که از شیر بُز تهیه شده باشد.این غذاها، ‌خصوصا برای بیمارانی که معده گرمی دارند، مناسب است. برنج، ضد زخم معده و روده‌ها است، و شیربرنج و فرنی تهیه‌شده از شیر بُز، مانع از خون‌ریزی معده و روده‌ها می‌شود. در طب جدید هم اثر جو در پیشگیری از بروز زخم معده به اثبات رسیده است.

۴. تمام افراد در ماه رمضان، خصوصا بیمارانی که از مشکلات معده رنج می‌برند، ‌باید از مصرف غذاهای تُند، قهوه، کاکائو و نوشابه‌های گازدار پرهیز کنند.

۵. سالم‌ترین روغن برای بیماران مبتلا به مشکلات معده، روغن زیتون است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *