داروی تزریقی برای کنترل قند خون

داروی تزریقی برای کنترل قند خون

 

برای مبتلایان به امراض قندی نوعی داروی تزریقی به نام آدلیکسین تجویز می شود که این دارو می تواند از پیشروی دیابت نوع ۲  در مبتلایان پیشگیری کند و مانع بروز حملات قلبی در این افراد شود. با فواید و مزایای استفاده از این دارو آشنا شوید.

سازمان غذا و دارو (FDA) آمریکا اعلام کرد که داروی تزریقی آدلیکسین (Adlyxin) برای درمان بیماری دیابت نوع ۲ در بزرگ‌سالان مورد تایید قرار گرفت. به‌گفته مسئولان این سازمان، این داروی جدید توانایی کاهش سطح قند خون را دارد و خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش نمی‌دهد.

از داروی تزریقی آدلیکسین باید یک بار در روز استفاده کرد و در کنار آن، رژیم غذایی مناسب و ورزش متناسب را برای بهبود سطح قند خون جدی گرفت. FDA آمریکا برای صدور تاییدیه این دارو، ۱۰ آزمایش بالینی را بررسی کرده است که ایمنی و اثربخشی داروی آدلیکسین را مورد آزمایش قرار داده بودند.

این مطالعات مجموعا شامل ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شدند. علاوه بر این، داروی آدلیکسین برای بررسی از منظر مشکلات قلبی در بین ۶ هزار نفر از افرادی مورد آزمایش قرار گرفت که همگی در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار داشتند. مسئولان این سازمان معتبر درنهایت به این نتیجه رسیدند که آدلیکسین به عادی‌سازی سطح قند خون کمک می‌کند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که خطر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات قلبی را هم افزایش نمی‌دهد. البته داروی آدلیکسین نباید برای درمان بیماری دیابت نوع ۱ مورد استفاده قرار گیرد. همچنین افرادی که با افزایش سطح کتون در خون یا ادرار مواجه هستند یا دچار مشکل کتواسیدوز دیابتی شده‌اند، مجاز به استفاده از این داروی جدید نیستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *