داشتن کودک باهوش با ماهی

داشتن کودک باهوش با ماهی

تاثیر ماهی در هوش کودک

ماهی در هوش کودک تاثیرات بسیار زیادی دارد در مطلب زیر در مورد امگا ۳ که در ماهی وجود دارد صحبت شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کامل را ببرید.

طی چند دهه گذشته، مسئله این بود که آیا مادران باردار اجازه دارند ماهی مصرف کنند؟ اما اکنون محققان دانشگاه گرانادا به این نتیجه رسیدند که نوزادانی که مادرشان در دوران بارداری مقدار زیادی ماهی مصرف کرده است، از نظر مهارت‌های حرکتی رشد سریع‌تری نسبت به نوزادان دیگر دارند و در تست هوش نمره بهتری می‌گیرند.

دانشمندان معتقدند که علت آن وجود مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ در روغن ماهی است که اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده سلول‌های مغز است. این یافته‌ها درواقع تکمیل کننده مطالعات گذشته درباره فواید امگا۳ است. به گزارش مرکز پزشکی ماری‌لند، دریافت مقدار ناکافی امگا۳ در دوران بارداری، حتی می‌تواند به نوزاد آسیب برساند.

این مرکز، هشدار می‌دهد که کودکانی که در دوران بارداری، به اندازه کافی امگا۳ از مادرشان دریافت نکرده‌اند، در معرض خطر ابتلا به مشکلات بینایی و عصبی قرار می‌‌گیرند. علایم کمبود اسید چرب امگا۳ در بدن شامل خستگی، کاهش قدرت حافظه، خشکی پوست،

مشکلات قلبی، نوسان احساسات، افسردگی و افت گردش خون می‌شود. با اینکه مصرف ماهی، بهترین گزینه برای دریافت امگا۳ است، اما برخی ترجیح می‌دهند از داروهای مکمل حاوی روغن ماهی یا امگا۳ استفاده کنند که مشکلی ندارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.