دانستنی هایی درباره فواید ماهی تیلاپیلا

دانستنی هایی درباره فواید ماهی تیلاپیلا

 

دانستنی هایی درباره فواید ماهی تیلاپیلا
طبق گفته موسسه ملی شیلات در ایالات متحده، ماهی تیلاپیلا بعد از ماهی قزل آلا، کنسرو ماهی و میگو چهارمین غذای دریایی محبوب در بین مصرف کنندگان است.
کمک به توسعه سلول های مغزی
همه ماهی ها حاوی اسید آمینه ضروری هستند که برای مغز مناسب می باشند. اگر چه در دمای بالا پخته شده باشند، این اسید آمینه ضروری آسیب نمی بیند. عملکرد اسید آمینه های ضروری برای سرعت بخشیدن به رشد سلول های بدن، به ویژه سلول های مغزی مناسب است.
میان وعده سالم و کم کالری برای رژیم غذایی
بسیاری از مردم به دنبال یک غذای کم کالری هستند زیرا آنها از چاق بودن می ترسند. یک ماهی با اندازه متوسط دارای کالری بالایی است که بیش از ۲۰۰ کالری می باشد. اما مشخص شده است که ماهی تیلاپیلا تنها حاوی ۹۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم گوشت است.
حاوی ترکیبات ویتامین B
ویتامین B-Complex به عنوان قوی ترین مولتی ویتامین شناخته می شود، زیرا دارای اثر بسیار شدیدی برای بدن است. ویتامین B-Complex نام مستعاری برای ترکیبی از ویتامین های مختلف B1، B2،B6 و B12 است. مصرف این ماهی همه چیز را در سطح کافی برای بدن تنظیم می کند.
بینایی را بهبود می بخشد
چه کسی می گوید ویتامین A فقط در هویج و گوجه فرنگی است؟ به نظر می رسد ویتامین A در ماهی تیلاپیلا نیز به اندازه کافی یعنی: ۲۰ UI برای ۲۸ گرم وجود دارد. اگر مقدار زیادی از ویتامین A را بخورید، بینایی چشم ها بسیار بهتر می شود.
جلوگیری از بیماری قلبی عروقی
بیماری قلبی عروقی می تواند در تمام سنین به کودکان و بزرگسالان حمله کند، زیرا این بیماری با گردش خون ضعیف همراه است. خونی که حاوی بیش از حد چربی اشباع شده (LDL) است پلاک را در امتداد عروق خونی، به خصوص عروق قلب قرار می دهد. در نهایت عملکرد قلب کاهش یافته و از بین می رود. ماهی تیلاپیلا می تواند از عروق کرونر قلب جلوگیری کند، زیرا میزان چربی آن فقط ۱۰ گرم در هر یک کیلوگرم است.
افزایش رشد استخوان و دندان
سلامتی استخوان ها و دندان ها هنگام خوردن غذاهایی که دارای مقدار زیادی از کلسیم و فسفر هستند، به حداکثر می رسد. ماهی تیلا پیلا غنی از فسفر است، بنابراین برای افرادی که مایل به رشد حداکثری استخوان و دندان هستند، مناسب می باشد.
کاهش سطح تری گلیسیرید در خون
تری گلیسیرید ها موادی هستند که در خون و همچنین HDL و LDL جریان می یابند. این ماده برای بدن مفید است زیرا یکی از منابع انرژی است. اما اگر تری گلیسیرید بیش از حد باشد می تواند یک فرد را در معرض بیماری آنژین پکتوریس قرار دهد، این نوعی بیماری باکتریایی است که باعث درد قفسه سینه می شود.
جلوگیری از سرطان
سرطان به علت جهش یا تقسیم سلولی اتفاق می افتد که باعث می شود سلول در خارج از حد طبیعی خود رشد کند. هنگامی که سرطان به سلول های عروق خون نخاعی حمله می کند، باعث بروز لوسمی می شود. هنگامی که سرطان به سلول های لنفاوی حمله می کند، باعث اختلالات کبدی و لنفوم می شود. می توان با اجتناب از قرار گرفتن در معرض تابش و غذاهای سرطان زا از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد. ماهی تیلاپیلا برای جلوگیری از سرطان مناسب است، زیرا می تواند عملکرد سلولی را به طور طبیعی رشد دهد.
رفع اختلالات غده تیروئید
تیروئید به عنوان یک ارگان عمل می کند که از مقاومت و رشد بدن حمایت می کند. هنگامی که بدن شما دارای یک غده تیروئید خوب است، بنابراین ایمنی و رشد خوبی خواهید داشت. گفته شده است که افراد به علت اختلالات تیروئید با چاقی مواجه می شوند. می توان با خوردن مقدار زیادی ماهی تیلاپیلا از این اختلال جلوگیری کرد.
حمایت از برنامه بهداشت و درمان آب
ماهی تیلاپیلا معمولا زیستگاه شفاف را انتخاب می کند. اما اگر آن در زیستگاه کثیف زندگی کند، می تواند خاک را با بدنش تمیز کند که این کار معمولا با خوردن خاک یا جذب آن به پوستش انجام می گیرد. بنابراین، این ماهی مناسب برای عامل بهداشتی، یعنی تمیز کردن خاک یا زباله در آب است. با این حال، اگر شرایطی بهداشتی نامناسب باشد، نباید ماهی تیلا پیلا را به دلیل اثرات سمی که برای سلامتی مضر است، مصرف کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.