دانستنی هایی پیرامون عدم تحمل لاکتوز

دانستنی هایی پیرامون عدم تحمل لاکتوز

برای درمان عدم تحمل لاکتوز در بدنتان می توانید از روش های درمانی مختلفی کمک بگیرید. تصورات اشتباهی در این زمینه وجود دارد که از جمله آن ها می توانیم به مصرف محصولات لبنی برای مبتلایان اشاره کنیم.

تصور اشتباه: مصرف لوبیا، بیشتر از هر مواد غذایی دیگری گاز ایجاد می‌کند بیشتر مردم جهان فکر می‌کنند که با بیشترین گاز در بدن، با خوردن لوبیا به‌وجود می‌آید، اما مطالعات علمی کاملا نتایج متفاوتی را نشان می‌دهند. درواقع، این محصولات لبنی هستند که بیشتر از هر مواد غذایی دیگری باعث ایجاد گاز می‌شوند. حتی میزان این گاز، در صورت بالا بودن سن و ناتوانی بدن در جذب قند شیر(لاکتوز) بیشتر هم می‌شود. برای مقابله با این مشکل، بهتر است که سراغ محصولات لبنی بدون لاکتوز بروید یا قبل از مصرف لبنیات، از داروهای ضدلاکتوز بدون نسخه استفاده کنید.

تصور اشتباه: اگر مشکل عدم تحمل لاکتوز دارید، نباید لبنیات بخورید توانایی همه افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز‌ در مصرف محصولات لبنی یکسان نیست.

درواقع، این امکان وجود دارد که یک فرد با نوشیدن یک لیوان شیر سریعا با علائم عدم تحمل لاکتوز مواجه شود، اما فرد دیگری بتواند حداقل ۲ لیوان شیر را بدون مشکل مصرف کند. حتی بعضی از همین افراد می‌توانند ماست یا بستنی بخورند، اما هرگز توانایی تحمل شیر را ندارند. بنابراین، توانایی دقیق هر فرد در مصرف محصولات لبنی معمولا با آزمون و خطا مشخص می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.