دانستنی هایی پیرامون وریدهای واریسی

دانستنی هایی پیرامون وریدهای واریسی

واریس نوعی بیماری عروقی می باشد که غالبا در مناطق مختلف پا ایجاد می شود این عارضه در صورت شدت یافتن باید تحت درمان و کنترل های دارویی قرار بگیرد. گاهی اوقات این عارضه در خانم های باردار دیده می شود که پس از بارداری کم کم از بین میرود.

وریدهای واریسی همان رگ‌های برجسته و آبی‌رنگی هستند که در سطح پوست پاها شکل می‌گیرند. در حالی که وریدهای واریسی معمولا دردی ندارند، اما می‌توانند باعث ناراحتی شوند. علت دقیق بروز وریدهای وریسی روی پاها هنوز به‌روشنی شناسایی نشده است، اما تمایل ژنتیکی بدن بعضی افراد به سمت ضعیف شدن دریچه‌های رگ‌ها در این وضعیت نقش دارد.

از طرف دیگر، وضعیت هورمون‌ها نیز نقش زیادی در بروز وریدهای واریسی ایفا می‌کند. بنابراین خانم‌های باردار، بسیار مستعد ابتلا به این مشکل پوستی هستند. در واقع، در طول دوران بارداری، حجم خونی که در بدن مادر و در بدن جنین گردش پیدا می‌کند، بیشتر می‌شود و این حالت ممکن است باعث برآمدگی رگ‌ها شود. این نکته را هم باید در نظر گرفت که نشستن خانم‌های باردار،از بازگشت موثر و درست خون به قلب جلوگیری می‌کند و احتمال بروز وریدهای واریسی را افزایش می‌دهد. بسیاری از وریدهای واریسی که در طول دوران بارداری به وجود می‌آیند، بعد از حدود سه ماه برطرف می‌شوند. با این‌حال، بارداری جدید می‌تواند با بازگشتن این مشکل همراه باشد و این بار حتی روی پوست باقی بماند. متاسفانه، در برخی موارد وریدهای وریسی اجتناب‌ناپذیر هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *