درباره سبک های فرزندپروری

درباره سبک های فرزندپروری

سبک های فرزندپروری متفاوت و متنوع هستند می خواهیم به برخی از مهمترین سبک های پرورش فرزند توسط والدین اشاره کنیم.نوع مقتدرانه در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت. استراتژی های والدین در زندگی به صورت ناخودآگاه روی کودکان تاثیر میگذارد. 

از سبک های فرزندپروری و تربیت فرزندان چه می دانید؟ نقش والدین را بر عهده گرفتن می‌تواند خیلی پیچیده و گیج‌کننده باشد. از طرف دیگر، تصمیم‌گیری درباره این‌که چه نوع والدینی باشیم، به مسائل مختلفی بستگی دارد. بسیاری از ما ناخودآگاهانه سبک‌های مختلفی را با هم ترکیب می‌کنیم و همراه با رشد فرزند و تکامل خانواده‌مان، استراتژی‌های قدیمی را تغییر می‌دهیم . با این‌حال، واقعیت به ما نشان می‌دهد که یک سبک می‌تواند برای یک کودک یا یک موقعیت کاملا نامناسب باشد،اما برای یک کودک دیگر یا یک موقعیت متفاوت، واقعا مناسب باشد. متخصصان می‌گویند که خیلی از کودکان در محیط‌های کاملا متفاوتی رشد پیدا می‌کنند، اما ممکن است بعدها شخصیتی بسیار شبیه به هم پیدا کنند. در مقابل، این امکان هم وجود دارد که چندین کودک در محیط مشابهی زندگی کنند، اما شخصیت آن‌ها به‌طرز شگفت‌انگیزی متفاوت از هم باشد. علی‌رغم این مسائل، آگاهی داشتن نسبت به این‌که چه نوع والدینی هستیم، می‌تواند در زندگی آینده فرزندان‌مان واقعا تاثیر بگذارد. محققان معتقدند که بین سبک‌های مختلف فرزندپروری و تاثیر آن‌ها بر کودکان، نوعی ارتباط وجود دارد.

یکی از سبک‌های فرزندپروری، نوع مقتدرانه است. فرزندپروری مقتدرانه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سبک‌های فرزندپروری در میان انسان‌ها شناخته می‌شود. تمرکز اصلی در این سبک، درخواست مطالبات معقولانه از کودک است و در کنار آن، سطح بالایی از مراقبت قرار می‌گیرد. در این نوع از فرزندپروری، انتظارات زیادی از کودک وجود دارد، اما منابع مورد نیاز برای رسیدن به اهداف نیز در اختیار کودک قرار می‌گیرد. والدینی که از این سبک پیروی می‌کنند، کودک را به مستقل شدن تشویق می‌کنند و نظم و انضباط را جدی می‌گیرند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.