درد کمر و تصورات عمومی درباره آن

درد کمر و تصورات عمومی درباره آن
درد کمر و تصورات عمومی درباره آن

درد کمر از رایج ترین عارضه های مربوط به ستون فقرات است که افراد زیادی را درگیر میکند ، برخی تصورات رایج در جامعه پیرامون درد کمر وجود دارد که می خواهیم در این مطلب به درستی یا نادرستی چند مورد از آن ها بپردازیم .اگر می خواهید درد کمر خود را برطرف کنید ،بهتر است به توصیه های پزشکی و راهنمایی های متخصصین در این زمینه دقت کنید .

متخصصان استخوان‌درمانی، ‌فیزیوتراپیست‌ها، متخصصان کایروپرکتیک و حتی پزشکان عمومی معمولا می‌توانند فرضیه‌های جالبی درباره دلایل کمردرد مطرح کنند. با این‌حال، تصورات نادرستی در این زمینه وجود دارند که بهتر است هرچه زودتر کنار گذاشته شوند. تصوراتی که در ادامه به ۴ مورد از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

تصور نادرست اول: مشکل فقط به طرز نشستن یا ایستادن ارتباط دارد طرز نشستن و ایستادن نادرست، به‌عنوان یکی از بدترین کارها در جوامع مختلف شناخته می‌شود. حتی بسیاری از روش‌های مداخله‌ای مدرن همیشه با تمرکز بر اصلاح طرز نشستن یا ایستادن،

خصوصا نشستن پشت میز کار، طراحی شده‌اند. با این‌حال نکته مهم این است که ا‌رتباط بین طرز نشستن و درد، واقعا روشن نیست. درواقع، وقتی که به طرز نشستن و ایستادن می‌پردازیم، نباید فقط به صاف بودن یا خمیدگی حالت بدن توجه کنیم. مساله مهم، توانایی ما برای تغییر و تحرک در حالت‌های بدنی مختلفی است. بسیاری از مطالعات فقط به میزان فشار و وضعیت دیسک‌های کمر در حالت‌های بدنی خاص توجه می‌کنند، ‌اما نکته کلیدی این است که میزان چنین فشارهایی همیشه به نحوه تحرکات ما بستگی دارند. به‌علاوه، اسکلت بدن ما بسیار قدرتمند است. بنابراین، حالت نشستن یا ایستادن هم یک‌شبه تغییر نمی‌کنندو نمی‌توانند به‌طور ناگهانی باعث کمردرد شوند.

تصور نادرست دوم: فقط باید عضله‌های هسته‌ای بدن را تقویت کنید امروزه، موضوع پایداری هسته‌ای (Core stability) بدن از اهمیت خاصی در تناسب اندام برخوردار است و می‌توان گفت که به بحث روز تبدیل شده است. بسیاری از افراد معتقدند که تقویت عضله‌های هسته‌ای بدن می‌تواند کمردرد را تسکین بدهد. با این‌حال، اهمیت عضله‌های هسته‌ای قوی در مطالعات علمی اخیر به چالش کشیده شده است.

این ایده که داشتن عضله‌های هسته‌ای قوی، پایداری خاصی را در ستون فقرات به‌وجود می‌آورد، در مواقع حرکت کردن معنایی ندارد. درواقع، عملکرد گروه‌های عضلانی با توجه به هر کدام از فعالیت‌های هر فرد، تغییر می‌کند. پس عضله‌های پایدارکننده، به‌محض حرکت کردن، به عضله‌های مولّد حرکت تبدیل می‌شوند. بحث دیگری هم درباره معنای کلمه هسته‌ای (core) وجود دارد.

به نظر می‌رسد که این کلمه بیشتر به ناحیه شکم مربوط باشد تا به ناحیه کمر. بنابراین، آیا تقویت عضله‌های شکم به تقویت کمر هم کمک می‌کند؟ این تصور به دانش سنتی برمی‌گردد که همه عضله‌ها را مرتبط با هم می‌بیند. با این‌حال، افراد زیادی هستند که اصلا به تقویت عضله‌های شکم توجهی نمی‌کنند، اما کمردرد هم نمی‌گیرند. درنتیجه، محققان امروزی معتقدند که برای جلوگیری از کمردرد باید قوای تمام بدن را تقویت کرد، نه فقط عضله‌های هسته‌ای بدن را.

سلامتیسم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *