درست کردن آش گندم ساده همراه با سیر داغ فراوان

درست کردن آش گندم ساده همراه با سیر داغ فراوان

درست کردن آش گندم ساده

گندم سرشار از انواع ویتامین ها میباشد امروز میخواهیم درست کردن آش گندم ساده را که سرشار از انواع ویتامین ها میباشد را به شما آموزش دهیم بهتر است در این آش به مقدار زیادی از سیر داغ و پیاز داغ فراوان استفاده کنیم تا آش ما خوشمزه تر میشود.

مواد لازم

پیاز داغ ۵ قاشق غذاخوری
سیر داغ ۳ قاشق غذاخوری
نخود اش ۲۵۰ گرم
لوبیا چیتی ۲۵۰ گرم
گندم پوست کنده ۴۰۰ گرم
سبزی آش ۱ کیلوگرم
نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری
کشک به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

درست کردن آش گندم ساده همراه با سیر داغ فراوان

از شب قبل حبوبات ( لوبیا و نخود ) را در اب خیس کنید. درون قابلمه گندم شسته شده و حبوبات خیس خورده شده را با کمی بریزید و بگذارید تا بپزند و نرم شوند.

پس از پختن و نرم شدن حبوبات میتوانید سبزی اش را که شسته اید و خرد کرده اید ( میتوانید سبزی های اش را درشت چرخ کرده یا با چاقو ریز کنید ) بهمراه پیاز داغ و سیر داغ به اش اضافه نمائید ( در هنگام سرخ کردن پیازو سیر زردچوبه و فلفل را اضافه کنید تا با پیاز و سیر تفت بخورند ).

پس از اضافه کردن تمام مواد حرارت گاز را ملایم کنید و اجازه دهید تا آش کاملا جا بیفتد و غلظت پیدا کند. سپس اش را در ظرف کشیده و با کشک ، پیاز داغ ، سیر داغ و نعنا داغ تزئین کنید.

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید در انتهای پخت درون اش مقداری کشک اضافه کنید. این اش گوشت ندارد اما اگر دوست داشتید میتوانید کمی گوشت قرمز را جداگانه بپزید و همزمان با اضافه کردن سبزی ها اضافه نمائید.

برای تهیه نعنا داغ کمی نعنای خشک را در مقداری اب خیس کنید سپس اب اضافه را گرفته و درون روغن تفت دهید تا رنگ نعنا تغییر کندو کمی تیره تر شود.

سبزی های آش شامل ترکیبی از جعفری ، تره ، گشنیز و اسفناج است ، اگر اسفناج در دسترس نبود از برگ چغندر میتوانید استفاده کنید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۲۰۰ دقیقه
وعده: افطار, شام, نهار


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.