درست کردن استیک با سس سیر و استفاده از سس سویا

درست کردن استیک با سس سیر و استفاده از سس سویا

درست کردن استیک با سس سیر

معمولا استیک را با سس های بسیار متفاوتی تهیه می کنند در زیر درست کردن استیک با سس سیر و سس سویا را برای شما قرار داده ایم امیدوارم که از تهیه این سس بسیار عالی لذت ببرید .

استیک با سس موسیر

گوشت فیله گوسفند یا راسته گوساله ۶۰۰ گرم  .  آب گوشت ۱ لیوان  .  کره ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق چایخوری  .  سس سویا ۲ قاشق چایخوری  .  سرکه ۲ قاشق چایخوری

خامه ۱/۳ لیوان  .  سیر خرد شده ۲ عدد  .  پیاز ۲ عدد  .  آبلیمو و نمک و فلفل مقدار لازم

 

درست کردن استیک با سس سیر و استفاده از سس سویا

گوشت ها را به ۴ قسمت برش بزنید ، سطح گوشت را با چنگال سوراخ سوراخ کنید ، داخل کاسه ای مقداری روغن مایع ، آبلیمو ، نمک و فلفل را مخلوط کنید و دو طرف گوشت را با آن ماساژ دهید سپس گوشت ها را داخل کیسه فریزر بگذارید و حداقل ۴ ساعت در یخچال استراحت دهید.

 

کره را داخل ماهیتابه بریزید و پس از اینکه ذوب شد گوشت را اضافه کنید و دو طرف گوشت را با حرارت متوسط سرخ کنید و از روی حرارت بردارید ( اگر حرارت کم باشد گوشت اب میندازد و استیک سفت میشود ).برای تهیه سس استیک ابتدا پیاز و سیر خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید ( همان ماهیتابه که گوشت را سرخ کرده اید ) و با حرارت متوسط تفت دهید تا نرم شوند.

 

رب گوجه فرنگی ، سس سویا ، سرکه و آب گوشت را باهم مخلوط کنید و به پیاز و سیر تفت خورده اضافه کنید ، حرارت را زیاد کنید تا سس به جوش بیاید سپس خامه ، نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا سس غلیظ شود ، سس و استیک را در ظرف بریزید و با جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید.نکته ها : اندازه استاندارد استیک ۲۰ سانتیمتر در ۱۵ سانتیمتر و قطر ۳ سانتیمتر است ، بهتر است از روغن زیتون برای ماساژ گوشت استفاده کنید

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *