درست کردن خورش چغاله بادام بهاری

درست کردن خورش چغاله بادام بهاری

درست کردن خورش چغاله بادام بهاری

مطلب زیر درست کردن خورش چغاله بادام را برای شما قرار داده این خورش بسیار خوشمزه کاملا بهاریست زیرا چغاله بادام تازه در فصل بهار روانه بازار می گردد و بهتر است برای مزه دار کردن این خورش از آبلیمو استفاده گردد تا از طعم این خورش لذت ببرید

مواد لازم

چغاله بادام نیم کیلو
گوشت خورشتی نیم کیلو
نعناع تازه ۱۵۰ گرم
جعفری تازه ۳۵۰ گرم
پیاز بزرگ ۲ عدد
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش و آبغوره ۱/۲ فنجان
روغن
نمک و فلفل

درست کردن خورش چغاله بادام بهاری

ابتدا پیازهای خلال شده را در یک قابلمه متوسط در روغن سرخ کنید. در این هنگام  زردچوبه را هم اضافه کنید. قطعات گوشت خورشی را نیز به همراه چغاله ها که چوب انتهای آنها گرفته شده است، به پیاز داغ اضافه کنید و با هم تفت دهید.

بعد از مرحله تفت دادن، ۴ لیوان آب در قابلمه بریزید. نمک و فلفل را نیز به مقدار لازم اضافه کنید.حالا شعله اجاق گاز را کم کرده و بگذارید تا مواد خورش آرام آرام بپزند. پخت چغاله نیز مانند پخت گوشت به زمان زیادی نیاز دارد .

در فاصله پخت گوشت و چغاله، نعناع و جعفری را خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید. بعد از آنکه گوشت خورش نیم پز شد، مخلوط نعنا و جعفری سرخ شده را به آن اضافه کنید و بگذارید خورش جا بیفتد. سپس زمانی تقریبا حدود یک ربع تا نیم ساعت پیش از سرو غذا چاشنی ترشی را اضافه کنید. این چاشنی با توجه به ذائقه شما می تواند آب لیموترش یا آب غوره باشد. پس از آنکه ترشی آب لیمو یا آب غوره خورش را مزه دار کرد، آن را به همراه پلو سرو کنید.

وعده: نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : آبلیمو, ادویه, پیاز, چغاله بادام, روغن, سبزیجات, گوشت


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.