درست کردن شامی دریایى با میگو

درست کردن شامی دریایى با میگو

درست کردن شامی دریایى

میگو از نظز خواص در صدر غذاهای دریایی وجود دارد و شما میتوانید غذاهای دریایی را بیشتر در غذاهایتان بگمجانید . درست کرن شامی دریایی یکی از این تغییراتیست که میتوانید در غذاهایتان ایجاد کنید و بجای استفاده از گوشت قرمز در شامی هایتان از میگو در این شامی استفاده کنید.

با توجه به مضرات گوشت قرمز ما به شما توصیه مى کنیم این شامى دریایى جنوب ایران را حتما آزمایش کنید، مطمئنا مشترى پر و پا قرص آن مى شوید.

مواد لازم :

۱ – میگو نیم کیلو

۲ – سیب زمینی ۴ عدد

۳ – تخم مرغ ۳ عدد

۴ – پیاز ۲ عدد متوسط

۵ – ادویه فلفل و نمک به مقدار لازم

۶ – آرد ۲ قاشق سوپخوری

۷ – پودر لیمو عمانی ۱ قاشق سوپخوری

درست کردن شامی دریایى

ابتدا میگو را خوب تمیز کرده و همراه با سیب زمینی و پیاز چرخ می‌کنیم. بعد آرد ادویه فلفل نمک پودر لیمو عمانی و تخم مرغ را به آن اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم تا به شکل خمیر در آید بعد در روغن سرخ می‌کنیم .

خواص میگو:

از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو ، کالری کم تری دارند . پروتیئن موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه های لازم جهت رشد می باشد .

پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم می شود . برای گروه هایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها است .

خاصیت میگو و خواص جالب میگو

میگوها در کل دارای چربی کمی می باشند ، اسیدهای چرب امگا ـ ۳ که از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند ، در میگو ها به وفور یافت می شوند . این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماریهای قلبی موثر واقع شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.