درست کردن شامی لپه با استفاده از گوشت قرمز

درست کردن شامی لپه با استفاده از گوشت قرمز

درست کردن شامی لپه

با لپه میتوانید غذاهای بسیار خوشمزه ای تهیه کنید در زیر نحوه درست کردن شامی لپه را برای شما قرار داده ایم. در این شامی علاوه بر لپه از گوشت و سیب زمینی و همچنین از آرد نخودچی در این شامی استفاده شده است.

مواد لازم

گوشت ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
سیب زمینی ۴ عدد
نخود ۱/۲ لیوان
لپه ۱/۲ لیوان
پیاز ۱ عدد
ارد نخودچی یا آرد ساده ۱/۲ لیوان
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

درست کردن شامی لپه با استفاده از گوشت قرمز

پیاز را خرد کنید و بهمراه گوشت ، ۲ لیوان آب ، کمی زردچوبه ، نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد ( گوشت باید نیم پز شود و نیازی به پخت کامل  نیست ).نخود و لپه را هم که از شب قبل خیس داده اید با چند لیوان اب داخل قابلمه ای بریزید و بپزید. به اندازه ای بپزید که له نشود ولی با فشار دست بتوانید له کنید ؛ سیب زمینی‌ها را هم بپزید.

پس از اینکه گوشت و سایر مواد پخته شدند کمی اجازه دهید تا سرد شوند. سپس گوشت را بوسیله گوشتکوب در یک قابلمه بکوبید و بعد از اینکه گوشت خوب له شد سیب زمینی آب پز شده و نخودها و لپه‌ها را هم داخل گوشت بریزید و خوب بکوبید تا خمیر شوند ( بهتر است دو بار چرخ کنید ).

سپس تخم مرغ ها را در آن بشکنید و آرد ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط نمایید تا یکدست شوند. مایه کوکو نه زیاد سفت و نه زیاد شل باشد تا بتوانید با دست به ان شکل دهید.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. مقداری از مایه شامی بردارید و به شکل گرد کف دست پهن کنید و با انگشت یک سوراخ وسط آن ایجاد  کنید سپس شامی را داخل ماهی تابه بگذارید تا سرخ شود ( این سوراخ برای این است که وسط شامی خوب سرخ شود ).

دقت کنید تا طرف اول شامی خوب سرخ نشده به آن دست نزنید در غیر اینصورت از هم خواهد پاشید. وقتی طرف اول شامی‌ها خوب سرخ شد پشت و رو کنید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. سپس بهمراه سالاد و نان سرو کنید.نکته : روغن باید داغ داغ باشد ، اغلب شامی ها پس از سرخ شدن شناور میشوند.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۱۰۰ دقیقه
وعده: شام, عصرانه, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : کوکو | کتلت
مواد لازم : آرد, تخم مرغ, سیب زمینی, گوشت, لپه, نخود


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *