درست کردن شاورما مرغ با سالاد و ماست

درست کردن شاورما مرغ با سالاد و ماست

درست کردن شاورما مرغ با سالاد

در زیر درست کردن شاورما مرغ با سالاد را برای شما قرار داده ایم در شاورما مرغ از ماست و آبلیمو و روغن زیتون استفاده گردیده همچنین برای تهیه نان شاورما از خمیر مایه , آرد سفید و شکر استفاده گردیده است.

مواد لازم برای تهیه مرغ شاورما

سینه مرغ ۲ عدد  .  ماست ۱ لیوان  .  آبلیمو ۱/۲ لیوان

روغن زیتون ۱/۲ لیوان  .  ادویه مخلوط ۱ قاشق

کره ۱۰۰ گرم  .  نمک و فلفل   .  سس شاورما

مواد لازم برای تهیه نان شاورما

آرد سفید ۵ لیوان  .  تخم مرغ ۲ عدد  .  خمیر مایه ۱ و ۱/۲ قاشق

شکر ۲ قاشق غذاخوری  .  آب ۱ و ۱/۲ لیوان  .  نمک نوک انگشت

 

مواد لازم برای سالاد

کاهو خرد شده  .  خیارشور خرد شده  .  گوجه فرنگی حلقه شده  . پیاز خرد شده

طرز تهیه  مرغ شاورما:

سینه مرغ را در ظرفی بریزید و با روغن زیتون، ماست، ادویه مخلوط، نمک، فلفل و آب لیمو خوب مخلوط کنید. سعی کنید مخلوط کردن را با دست انجام دهید تا مواد خوب جذب مرغ شوند. ظرف را به مدت ۱ روز کامل در یخچال قرار دهید.

وقتی مرغ را از یخچال بیرون آوردید در تابه ای نسوز ۵۰ گرم کره بریزید و و آن را روی حرارت ذوب کنید. سینه های مرغ را درون کره انداخته و تفت دهید تا طلائی رنگ شود. سپس مرغ را از روی حرارت برداشته و به صورت خلال خرد کنید. دوباره ۵۰ گرم کره را در همان تابه ذوب کنید و اینبار خلالها را تفت دهید. تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

طرز تهیه نان شاورما: تخم مرغ را روی آرد بشکنید و خوب مخلوط کنید. بقیه مواد را اضافه کرده و در نهایت آب را اضافه کنید. خمیر را با دست ورز دهید تا صاف و یکدست شود.در صورتی که خمیر بدست چسبید به آن کمی آرد اضافه کنید. سپس روی خمیر را پوشانده، به مدت ۱ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا خمیر ور بیاید و حجم آن تقریبا ۲ برابر شود.

خمیر را به ۱۵ یا ۲۰ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر کدام را با وردنه به صورت نازک باز کنید. نان ها را درون تابه نچسب با حرارت متوسط بپزید.طرز تهیه ساندویچ شاورما: نان شاورما را باز کرده ، روی آن کمی از خلالهای مرغ بریزید. کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی را درون نان روی مرغ ها بریزید و ۲ ۳ قاشق از سس شاورما روی آنها بمالید. نان را رول کرده و در کاغذ ساندویچی یا فویل بپیچید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.