درست کردن قیمه نثار غذای معروف قزوینی ها

درست کردن قیمه نثار غذای معروف قزوینی ها

درست کردن قیمه نثار قزوینی

مطلب زیر اختصاص دارد به یکی از غذاهای معروف قزوینی ها. در زیر درست کردن قیمه نثار قزوینی را برای شما قرار داده ایم در این این غذا از انواع خلال ها , زرشک و شکر و همچنین مقدار زیادی زعفران استفاده گردیده است امیدوارم که طعم این غذای سنتی را دوست داشته باشید.

مواد لازم

گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
برنج ۴ لیوان
پیاز ۲ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
زرشک ۱/۲ لیوان
خلال پسته ۴ قاشق غذاخوری
خلال بادام ۴ قاشق غذاخوری
خلال پوست پرتقال ۴ قاشق غذاخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
دارچین ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
زیره ۱ قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه ، کره ، زعفران دم کرده ، نمک و فلفل به مقدار لازم

 

درست کردن قیمه نثار

برنج را از نیم ساعت قبل خیس دهید. سپس برنج را با مقداری آب و نمک بجوشانید و بعد از اینکه نرم شد آبکشی کنید. داخل قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید سپس برنج را اضافه کنید. چند قاشق آب و روغن روی برنج بریزید و بگذارید با حرارت ملایم برنج دم بکشد.

پیازها را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوشت هایی که ریز خرد کرده اید را اضافه کنید. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد زردچوبه ، فلفل و پودر دارچین را اضافه کنید ، کمی تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود.

پس از اضافه کردن ادویه ۲ لیوان آب به گوشت اضافه کنید و با حرارت ملایم بگذارید گوشت بپزد و نرم شود. پس از پخته شدن گوشت رب گوجه فرنگی را با مقداری آب مخلوط و به گوشت اضافه کنید. کمی که جوشید و سس جذب گوشت شد از روی حرارت بردارید.

کره را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. سپس زرشک شسته شده را اضافه کنید ، کمی تفت دهید تا زرشک سرخ شود. بعد شکر ، گلاب ، زیره ، پودر هل ، خلال پسته ، خلال بادام و خلال پوست پرتقال را به آن اضافه و مخلوط کنید.

پس از اینکه برنج دم کشید مقداری از برنج را با مقداری کره ذوب شده و زعفران دم کرده مخلوط کنید. برنج سفید را در دیس بریزید و روی آن را با برنج زعفرانی ، گوشت و مخلوط زرشک تزیین و سرو کنید ( میتوانید نصف این مواد را لابلای برنج بریزید ).

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۱۳۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, پیاز, خلال بادام, خلال پسته, خلال پوست پرتقال, دارچین, زرشک, زیره, شکر, گلاب, گوشت, هل


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.