درست کردن پای اسفناج و پنیر یک غذای مشهور یونانی

درست کردن پای اسفناج و پنیر یک غذای مشهور یونانی

درست کردن پای اسفناج و پنیر

تهیه پای ها کار زیاد مشکلی نیست در زیر نحوه درست کردن پای اسفناج و چنیر را برای شما قرار داده ایم بهتر است بدانید که این غذا یکی از مشهورترین غذاهای یونانیست که در اکقر مهمانی ها این غذا تهیه می شود.

پای اسفناج و پنیر

اسفناج ۱ کیلوگرم  .  پیازچه ۵ عدد  .  تخم مرغ ۲ عدد  .  خامه ۳ قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا  مقدار لازم  .  خمیر پای مقدار لازم  .  نمک و فلفل مقدار لازم

 

درست کردن پای اسفناج و پنیر یک غذای مشهور یونانی

اسفناج را تمیز کنید و بشویید سپس اسفناج را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم شود ( اسفناج آب میندازد و نیازی به افزودن آب نیست ) ، پس از تمام شدن آب اسفناج کمی آن را تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

پیازچه ها را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس داخل کاسه ای بریزید و با اسفناج های پخته ، ۲ عدد تخم مرغ ، خامه ، نمک و فلفل مخلوط کنید.

خمیر پای را دو قسمت کنید ، داخل قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس ۱ قسمت از خمیر را با وردنه نازک پهن کنید و ته قالب قرار دهید.

مخلوط اسفناجی را که آماده کرده اید داخل قالب و روی خمیر بریزید سپس مقداری پنیر پارمزان یا پنیر پیتزای رنده شده روی اسفناج ها بریزید و با چنگال کمی مخلوط کنید.

قسمت دوم خمیر را پهن کنید و نوارهای یکسانی از خمیر ببرید و روی اسفناج ها را با خمیر بافت بزنید ؛ پس از اتمام کار روی خمیرها را با زرده تخم مرغ یا کره آب شده برس بکشید و کمی پنیر ریز رنده شده روی آن بپاشید.

ظرف پای را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت ۳۰ – ۴۰ دقیقه قرار دهید تا روی خمیر طلایی شود سپس از فر خارج کنید و برش بزنید و بهمراه ماست خامه ای و … سرو کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *